Точно както хората, колите понасят трудности с температурните крайности. През зимата е необходимо повече време, за да достигнат всички течности и части в двигателя до работната температура, което увеличава разхода на гориво. В жегите няма проблем с достигането на работна температура, но има с ефективността на двигателя или постигането на достатъчно мощност.
Двигателите разчитат на правилното съотношение въздух и гориво, за да работят ефективно. Твърде много или твърде малко гориво е проблем и ECU (блокът за управление на двигателя) следи количеството и качеството на въздуха, постъпващ във всмукателния колектор, и регулира горивото. Студеният въздух е по-плътен от горещия. Това означава, че през лятото двигателят засмуква въздух с по-нисък обем кислород, горенето в цилиндрите не е оптимално и в резултат на това се губи мощност.
Влошаването на производителността при горещо време е почти невъзможно да се предотврати напълно, но това не означава, че има проблем с вашия автомобил. Използването на климатик също може да намали производителността.