Китайската CATL е най-големият производител на батерии в света и в интервю за Financial Times, секретарят на борда на компанията - Дзян Ли, разкри, че компанията иска да започне да пуска станции за батерии в Европа.

Пунктовете за бърза смяна на батерии вместо традициононот им пълнене станаха популярни в Китай, но технологията се въвежда много по-бавно в други части на света. Nio в момента има 60 станции за батерии в Германия, Холандия, Норвегия, Швеция и Дания. Stellantis е построила станция за батерии в Испания.

CATL има по-големи планове. Само тази година гигантът в производството на батерии планира да построи над 1000 станции за смяна на батерии в Китай, а в рамките на три години компанията си е поставила за цел да изгради 10 000 станции. "След това можем да копираме този бизнес модел в Европа и други региони", казва Дзян Ли.

Дори ако CATL иска да започне да строи батерийни станции в Европа, основна пречка ще бъдат по-строгите регулации и по-високите разходи, които биха го направили значително по-трудно, коментират експерти.