Електрическите автомобили са много по-тихи от своите аналози с двигатели с вътрешно горене. Такъв е изводът на ново проучване е проведено от швейцарския изследователски център Empa в сътрудничество с националната организация за мобилност Touring Club Suisse (TCS).
Изследователите са сравнили няколко автомобила и са наблюдавали поразителни акустични отклонения в шумовете им. При крейсерски скорости, дори при относително ниски километри, микрофоните на практика не са имали никаква разлика. При ускорение от ниски скорости обаче електрическите автомобили са се държали много "по-примерно".
На тестова писта в Щокентал (Швейцария) са пуснати девет чифта автомобили - електрическа версия и конвенционален бензинов или дизелов вариант. Колите варират от малки градски автомобили като Peugeot 208 до по-големи модели като VW ID.Buzz. Използвайки специални сензори и микрофони, се измерват нивата на шум на колите при постоянна скорост и по време на ускорение.
Заключението е, че електрическите автомобили издават значително по-малко шум при ускорение. Особено под 40 км/ч, например при потегляне от червен светофар, нивото на шум е средно с три децибела по-ниско. Важи и следното правило: колкото повече ускорявате, толкова по-голяма е разликата. Вярно е, че 3 dB не звучи впечатляващо, но скалата на децибелите е експоненциална и това означава, че при преобразуване интензитетът на звука е намален наполовина. Освен това, при постоянна скорост между 30 и 60 км/ч, типичен градски трафик, разликата се оказва минимална.
Причината е, че по-голямата част от шума тогава идва от гумите, а не от двигателя.