Стачката на авиодиспечерите във Франция наруши въздушния трафик и засегна половин милион пътници в началото на летните ваканции, обяви днес делегираният министър на транспорта на Франция Филип Табаро, предаде ДПА и БТА.
От 1000 авиодиспечери, които е трябвало да бъдат на смяна, 272 са участвали в стачката, каза министърът пред телевизия СеНюз (CNews).
"Трябва да се разбере, че вчера и днес 272 човека в страната ще засегнат благосъстоянието на повече от 500 000 души", заяви Табаро, допълвайки, че "това е неприемливо".
Освен полетите до и от Франция, засегнати са и въздушните полети, прелитащи транзит над страната.
Браншовата организация "Еърлайнс фор Юръп" (Airlines for Europe - A4E), обединяваща авиопревозвачи, сред които "Ер Франс - Ка Ел Ем" (Air France – KLM), "Луфтханза" (Lufthansa), "изиДжет" (easyJet) и "Райънеър" (Ryanair), осъди стачните действия.
"Тази стачка е неприемлива", заяви Урания Георгуцаку, генерален директор на организацията.
"Френският контрол на въздушното движение вече разполага с един от най-лошите рекорди за закъснения в Европа, а сега стачката на малка част от ръководителите на полети във Франция ненужно ще наруши плановете за почивка на хиляди хора в странат и в цяла Европа, допълни Георгуцаку.
Националната федерация на авиацията и професиите ѝ (FNAM) разкритикува отмяната на хиляди полети, което ще коства милиони евро загуби на авиокомпаниите и определи стачката като "ненужна".
Само преди година беше постигнато тригодишно споразумение, а основното искане на стачкуващите авиодиспечери бе да бъдат отменени мерките за повишаване на безопасността на полетите. Част от тези мерки включват и проверки на присъствието на авиодиспечерите в контролните кули.
Авиодиспечерите във Франция са натрупали най-много стачни дни през последните 20 години – над 300, далеч пред Гърция (50 дни) и Италия (40 дни), отчита Националната федерация на авиацията и професиите ѝ.
Френският контрол на въздушното движение е причина за една трета от всички закъснения в европейското небе, съобщава ДПА.