Само 15 от настоящите 129 марки електрически и plug-in хибридни автомобили в Китай ще останат финансово жизнеспособни до 2030 г. поради ожесточената конкуренция, сочи доклад на консултантската фирма AlixPartners.
Очаква се 15 марки да представляват около 75% от пазара на електрически и хибридни автомобили в Китай до края на десетилетието, като всяка от тях ще продава средно по 1,02 милиона превозни средства годишно, изчисли AlixPartners, без да посочва имената на марките.
Стивън Дайър, ръководител на отдела за автомобилна индустрия в AlixPartners, заяви, че консолидацията на пазара в Китай е по-бавна, отколкото на други пазари, тъй като местните власти подкрепят нерентабилните марки поради тяхното значение за регионалната икономика, заетостта и веригите за доставки.
Според Дайър, Китай е един от най-конкурентните пазари за електромобили в света, с интензивни ценови войни, бързи иновации и нови производители, които постоянно подобряват качеството на своите продукти.
"Тази среда стимулира огромен напредък в технологиите и ефективността на разходите, но остави много компании да се борят да постигнат устойчива рентабилност", обясни той.
Китайският автомобилен пазар е най-големият в света, но в момента се бори с ценови войни и огромен свръхкапацитет, което намалява рентабилността. Освен BYD и Li Auto, никой друг китайски производител на електромобили в списъка все още не е постигнал рентабилност за цялата година.