Станфордският университет в САЩ отхвърли традиционното схващане, че плавното, постоянно шофиране е най-добрият начин за запазване на батерията в електрически автомобил. Учените твърдят, че рязкото ускорение, понякога, може да удължи живота на батериите. За да формулират изследването, публикувано в престижното научно списание Nature, те анализираха 92 търговски батерийни клетки в продължение на няколко години, симулирайки 47 различни модела на шофиране.
Основното заключение е, че батериите, подложени на динамична употреба, са издържали до 38% по-дълго от тези, използвани в постоянни и линейни условия. Под динамично шофиране те разбират комбинация от бързо ускорение, регенеративно спиране и промени в скоростта в града и на магистралата.
На практика този процент се превръща в кумулативен пробег до 313 800 километра. Батериите, които са били подложени на равномерно шофиране, са останали на 227 000 километра. Проучването на Станфордския университет обаче посочва, че няма нужда да се ускорява на всеки светофар - разнообразието в шофирането е добро, но ексцесиите не са. Балансът между град, път и по-активно шофиране поддържа батерията в по-добро състояние от монотонното каране. Разбира се, това не е покана да превърнем пътищата в писти, а просто да ускорим малко по-интензивно с малко повече газ...