Veyron извън гаранция е най-скъпият за поддръжка сериен модел

Притежаването на Bugatti извън гаранция означава, че дори и най-малките проблеми могат да дойдат с шокиращо висока цена.

Но както показва британският търговец на суперавтомобили Карл Хартли, с малко упоритост и находчивост луксът невинаги струва цяло състояние.

Хартли, собственик на британската компания Tom Hartley Cars, разкри в интервю, че обслужването на неговото Bugatti му е струвало до 100 000 паунда годишно (около 117 000 евро), като за еднократно редовно обслужване е харчил до 30 000 паунда. Един от най-странните моменти обаче се случва,

когато обикновен превключвател за регулиране на страничните огледала на неговия Veyron се счупва

С времето превключвателят се разклатил. Нищо сериозно, но достатъчно, за да накара собственика на такъв ексклузивен модел да поиска да го смени. Официалната оферта на Bugatti обаче била всичко друго, но не и разумна: 9500 паунда плюс ДДС. Общо около 11 400 паунда, или 13 400 евро. Сервизният отдел оправдал тази висока сума с подмяната на цялата вътрешна облицовка на вратата - моторът на огледалото и целият комплект вътрешно огледало трябвало да бъдат сменени.

За смяната на този механизъм от сервиза са поискали 13 000 евро.
За смяната на този механизъм от сервиза са поискали 13 000 евро.

Тогава Хартли решил да се свърже с приятел, който имал опит като механик за отбор от Формула 1. Заедно те открили източника на проблема:

скромен механичен елемент, който се използва и в други модели

от гамата на Volkswagen и по-специално VW Transporter. Частта се предлага в опаковка от пет, а цената на комплекта била само 0,89 лири, или 1,05 евро. Нещо повече, подмяната отнела само 20 минути.

“В такива ситуации препоръчвам на собствениците на Bugatti да разчитат на независими, доказани сервизи”, каза Хартли.

“Понякога официалният сервиз ще ви накара да платите за ексклузивно нещо, което всъщност не е такова.”

Но тази история не е изолиран случай. Поддръжката на Veyron е изключително скъпа. Един собственик например е платил почти 18 000 евро за нов резервоар за гориво, докато монтажът е струвал допълнителните 20 000. От друга страна, сензор за налягане в турбината, същият, използван във Volkswagen Golf GTI, е струвал само 16,50 евро, въпреки че подмяната е изисквала 1600 евро труд.

Иначе обичайната смяна на спирачни дискове и накладки на Veyron варира между 33 000 и 50 000 евро, защото керамичните спирачки са много скъпи.

Ремонтът на двигателя (чудовищния 8-литров бензинов W16) е на цени от 100 000 до 300 000 евро в зависимост от повредата. Смяна на скоростната кутия (DSG) е в рамките на 120 – 200 000 евро. За диагностика на електронните системи ще заделите само от 5 хиляди до 15 хиляди евро.

Поправката на шасито и купето при не особено тежка катастрофа може да надхвърли дори 500 000 евро.

Цената на комплект гуми на Bugatti Veyron, които са специални Michelin Pilot Sport PAX, е около 20 000 евро. При агресивно шофиране (над 400 км/ч)

гумите може да издържат само няколкостотин километра

При нормално ползване - до 15 000 км. Трябва да се знае, че гумите на Veyron са със специална конструкция, която устоява на екстремни скорости, но изискват редовна проверка. Ако се пробият при високи скорости, системата PAX (run-flat) позволява продължаване на движението с ограничена скорост.

Само едната гума струва 5000 евро.
Само едната гума струва 5000 евро.