Ново изследване на анализаторите от JATO Dynamics разкрива, че Китай е нагазил дълбоко в електрическия преход. Общо 57% от всички новорегистрирани автомобили през първото тримесечие на 2025 г. са били електрически. В Европа този процент е 22%, а в САЩ само 12%. Всички останали са под границата от два процента. В световен мащаб електромобилите представляват малко над 14% от всички продажби на нови коли, но разликите между държавите и регионите са големи.

Ключов фактор за успеха на електрическите автомобили в Китай е цената. В Китай електрическите возила вече са по-евтини от бензиновите. Средно един електрически автомобил струва 21 900 евро, в сравнение с 22 500 евро за средностатистически бензинов. В Европа е обратното: електрическите автомобили струват средно 54 900 евро, което е с 14 000 евро повече от бензиновите и дизеловите автомобили. САЩ успяха да намалят донякъде разликата в цените през последните пет години, но със средна цена от 39 900 евро за коли с ДВГ и 52 000 евро за електрически автомобили, тя все още е далеч от китайското ниво.

Китай също избра различен технологичен път. Три от всеки четири китайски електрически автомобила вече се захранват от LFP батерии, по-евтина алтернатива, която намалява производствените разходи, но осигурява по-кратък пробег. В крайна сметка тази стратегия позволи спад на цените и производството на електрически автомобили в голям мащаб. Западът все още дава приоритет на пробега и скоростта на зареждане, което насърчава разработването на по-скъпи видове батерии, но също така прави електрическите коли по-малко достъпни.