Трета година компанията напомня: отговорното поведение започва от теб самия
Отново сме в разгара на лятото – време за плаж, разходки в парка, пътешествия. Но и време, в което често виждаме едно и също – угарки по пясъка, фасове по алеите, изпаднали филтри от прозорци на коли. Именно срещу това насочва вниманието си кампанията на JTI България „Ти ли ще ми кажеш?" - с фокус върху промяна в потребителското поведение и отговорност към околната среда.
За трета поредна година компанията апелира към пушачите: не оставяйте след себе си отпадъци, които замърсяват природата. Изхвърляйте филтрите от тютюневи изделия само на предназначените за това места – в кошчетата за боклук.
След успешното лансиране на инициативата през 2023 г., а през 2024 г. – с разпознаваеми зимни и летни послания, през 2025 г. JTI България стартира нова вълна на кампанията – този път с още по-силен акцент върху ежедневни реални ситуации - филтър, хвърлен през прозореца на кола, фас на детската площадка, угарка, оставена в пясъка на плажа.
Кампанията ще бъде разпространена чрез радиоефира и социалните мрежи, а целта остава същата: всеки да се замисли за отговорността си и да предприеме малката, но важна стъпка – да изхвърля отпадъка правилно.
„Промяната в отношението към отпадъците е процес, който лесно може да се превърне в добър навик. Ние просто напомняме, че всяко действие има значение", казва Димитър Найденов - мениджър „Корпоративни въпроси" в JTI България.
Кампанията се реализира в изпълнение на чл. 23 от Наредбата за намаляване на въздействието на определени пластмасови продукти върху околната среда – документ, който въвежда конкретни задължения за производителите и потребителите на изделия като цигарени филтри, съдържащи пластмаса.
С постоянството на своята инициатива JTI България затвърждава дългосрочния си ангажимент към устойчивото развитие, отговорната консумация и опазването на околната среда – не просто с думи, а с реални действия и кампании с ясно и разбираемо послание:
Не е нужно някой да ти казва – знаеш къде е мястото на отпадъка.