Mitsubishi Motors официално се оттегли от Китай, слагайки край на близо 30-годишното си присъствие на пазар, някога смятан за ключов за растежа на японската компания.
След като прекрати производството на автомобили през 2023 г. в рамките на съвместното си предприятие с GAC, японският производител вече затвори последната глава от дългогодишното си партньорство със Shenyang Aerospace, която произвеждаше двигатели за Mitsubishi и редица китайски марки.
Оттеглянето е резултат от поредица от неблагоприятни тенденции: намаляващите продажби, силната местна конкуренция и високите мита сериозно разклатиха бизнес модела на марката в Китай.
Mitsubishi посочи като причина "бързата трансформация" на китайската автомобилна индустрия, в която традиционните марки все повече се конкурират с местните производители на електрифицирани модели.
Японската марка започна да произвежда автомобили в Китай през 2012 г. чрез партньорство с GAC. Моделът Outlander се превърна в символ на успех, като продажбите достигнаха 144 000 автомобила годишно. През 2023 г. обаче Mitsubishi излезе от съвместното предприятие на GAC, което беше ясен знак за края.
Ситуацията се влоши тази година, когато оперативната печалба на Mitsubishi спадна с до 84 процента през първото тримесечие. Основният удар дойде от американските мита, които струваха на компанията около 14,4 милиарда йени (около 87 милиона евро), според изданието Nikkei Asia. Оперативната печалба падна до едва 5,6 милиарда йени (35,5 милиона евро).