В ерата на елоктромобилите едни дизелов мотор от 1990 година все още задвижда нов модел.
Това е 4,2-литровият атмосферен редови 6-цилиндров 1HZ дизелов двигател на Toyota, съчетан с ръчна скоростна кутия, който се монтира в новите автомобили през 2025 г., почти непроменен от пускането му на пазара през 1990 г. в легендарната серия Land Cruiser 70.
Тайната на неговата издръжливост се крие в механичната му простота. Този двигател с атмосферно пълнене, чугунен блок, кован колянов вал и механична горивна помпа, която е толерантна към нискокачествени горива, може да се счита за неразрушим. Без турбина, директно впръскване и по-сложни компоненти, той е изключително здрав и просто няма какво да се счупи, а със 130 к.с. и 285 Нм е доста пъргав при всякакви условия на работа.
През десетилетията 1HZ е претърпял минимални промени, фокусирани най-вече върху спазването на стандартите за емисии, но основната му архитектура остава непокътната. Този двигател е задвижвал безброй Land Cruiser-и, особено в отдалечените райони на Австралия, Африка и Близкия изток. Хуманитарните агенции, военните сили и фермерите в отдалечени райони разчитат на него днес по същата причина, по която е разчитал и през 90-те години на миналия век - здрав е.
И през 2025 г. Toyota 1HZ продължава да живее там, където надеждността е ключова, задвижвайки най-новата версия на Land Cruiser от серия 70.