Китайската културна индустрия е запазила стабилен ръст на приходите през първата половина на 2025 г., тъй като секторът на културните услуги се разширява стабилно, а новите бизнес модели продължават да процъфтяват, показват официални данни на Националното статистическо бюро, съобщава КМГ.
Общите оперативни приходи на големите културни компании възлизат на над 7,1 трилиона юана (около 996,9 милиарда щатски долара) за периода януари-юни, което е увеличение със 7,4% на годишна база.
Рентабилността на културната индустрия се е подобрила значително, като печалбите на големите културни фирми са нараснали с 19,3% на годишна база до 629,8 млрд. юана през отчетния период.
В секторите с нови бизнес форми, като дигиталното публикуване и онлайн рекламата, приходите са се увеличили с 13,6% до близо 3,2 трилиона юана, което е с 6,2% по-бързо от общия темп.
Данните на статистическото бюро са от проучване на културни компании с годишни приходи от над 20 милиона юана или такива, които отговарят на други стандарти.