Nissan обмисля дали да продължи да произвежда версии с двигател с вътрешно горене на Juke, втория си най-продаван модел в Европа, дори след като представи изцяло електрически Juke следващата година.
"Като се имат предвид различните пътища към електрификацията в Европа, запазването на производството на Juke с двигател с вътрешно горене е вариант, който се обсъжда", признава Александър Армада, ръководител на продуктовото планиране за мини и малки автомобили в Nissan Europe, пред Automotive News Europe.
Третото поколение Juke ще използва съкратена версия на платформата CM-EV на Renault Nissan. Малкият кросоувър ще се произвежда в завода на Nissan в Съндърланд, Англия, заедно с два изцяло електрически модела - Ariya и Leaf от ново поколение.
Триото електрически коли са необходими и за намаляване на емисиите на CO2 от автопарка на Nissan, за да се избегнат глоби от Европейския съюз. Продажбите на електромобили обаче намаляват от 2024 г. насам и няколко автомобилни производители вече се отказаха от агресивните си планове за бързо въвеждане в Европа.
Nissan предлага второто поколение Juke с 1,0-литров четирицилиндров бензинов двигател със 114 к.с. и емисии на CO2 от 131 грама на километър, и 1,6-литров хибриден вариант със 143 к.с. и емисии от 108 грама на километър.
Въпреки че настоящият Juke наближава края на жизнения си цикъл, след като дебютира в Европа през 2019 г., продажбите в Европа са силни, с 51 592 продадени бройки през първите шест месеца на тази година. Само компактният SUV Qashqai постигна по-високи продажби в продуктовото портфолио на Nissan за същия период - със 78 397 бройки.