Ключалките са изработени от пластмаса, няма секретни болтове на колелата

Много от китайските автомобили имат доста проблеми, които трябва да решават, ако искат значителен пробив на европейския пазар. Последният такъв е особено интересен. Във всички модели от Китай е открит сериозен пропуск, което ги прави любима мишена за крадците във Великобритания. Скоро и в континентална Европа.

Оказва се, че купуването на китайски автомобил се превръща в истинско предизвикателство и с всеки изминал ден носи все повече рискове. Азиатските марки се стремят да подобрят качеството на материалите за интериора, нещо, което много от тях безспорно ще постигнат особено като започнат масовото производство във фабрики на Стария континент за колите, които ще са предназначени за европейския пазар. Но

не всичко е свързано с лукса в салона или пък задвижването

Медиите на Острова откроиха детайл, напълно пренебрегнат от китайските производители и бързо китайските коли се превърнаха в “любими” на автоапашите.

Ключалките и алармите също не са често срещани в китайските модели и те пристигат в Европа, без фабрично да са монтирани.

Великобритания е една от европейските страни с най-много кражби на автомобили – изчезва по една на всеки 4 минути. Сега крадците се насочват към китайски автомобили, след като откриват значителни недостатъци, които сочат в една ясна посока: изключителни икономии на разходи.

Проучване, проведено от застрахователни компании, установява, че ключалките на китайските автомобили са изработени от пластмаса, като на практика не предлагат никаква съпротива.

Но това не е всичко. Болтовете на колелата нямат заключваща функция и могат да се отстранят с обикновени гаечни ключове. По този начин една китайска кола много лесно може да остане без гуми без т.нар. секретни болтове.

Алармите и имобилайзерите също в повечето случаи липсват,

поради което застрахователните компании получават хиляди искове за обезщетения.

Ситуацията е такава, че новите модели вече минават през предварителни тестове от името на застрахователите, включително двуминутен “тест за атака”. Ако отварянето отнема повече време, значи возилото може да е застраховано, а ако отнема по-малко време - не е годно за полица.

Производители като BYD започнаха да монтират подсилени брави със стоманени пластини от вътрешната страна на вратите, за да предотвратят счупване, а Xpeng също призна липсата им на защита. Това са подобрения, които не изискват големи модификации и са лесни и бързи за изпълнение, които явно ще бъдат направени при сглобяване на автомобилите в европейските им заводи.

Китайската компания Xpeng обещава да подобри защитата на колите си.
Китайската компания Xpeng обещава да подобри защитата на колите си.

Значителната разлика с европейските модели е ясен индикатор за икономии на разходи, но истината е, че

при китайците защитата никога не е била на първо място

Тъй като в Китай кражбите на автомобили не са толкова често срещани, колкото на Запад, алармите, имобилайзерите, блокажа на вратите за предотвратяване на достъп и софтуерното откриване на проникване никога не са били приоритет.

Китайците трябва да внимават да не станат рекордьори на Острова. Там най-краденият модел е Ford Fiesta, с над 4000 изчезнали бройки до 2024 г.

Forf Fiesta е най-краденият автомобил във Великобритания.
Forf Fiesta е най-краденият автомобил във Великобритания.

Великобритания е държава, от която е много лесно откраднатите да бъдат извозени в контейнери, които обикновено не се проверяват. Автомобилите са предназначени най-вече за страни като Демократична република Конго, Обединените арабски емирства, Кипър и Ямайка.