Hydrohertz, британски стартъп, обещава да намали времето за зареждане на електрически автомобили от 30 минути на под 10 минути благодарение на нова система за охлаждане на батериите.

Това постижение се дължи на новаторска технология, наречена Dectravalve, която се отличава с прецизното си управление на температурата. Докато конвенционалните системи охлаждат целия батериен пакет равномерно, Dectravalve контролира независимо температурата на няколко зони в батерията от едно централно устройство.

Според Мартин Талбот, основател и главен технологичен директор на компанията, този подход предотвратява нагряването на по-хладните зони от гореща клетка. Всеки контур на охлаждащата течност остава изолиран, поддържайки оптимална температура във всеки модул. По време на тестове на батерия LFP с мощност 100 kWh, най-горещата клетка никога не е надвишавала 44,5 градуса, в сравнение с 56 грардуса за настоящите системи. Когато се достигне това температурно ниво, системата започва да ограничава мощността на зареждане, за да предотврати прегряване.

Освен скоростта на зареждане, това ново управление може също да увеличи автономността с 25% в студено време и да удължи живота на батерията - два други много важни въпроса за индустрията и клиентите.