От 11 до 17 септември ще продължи първото издание на Седмицата на ресторантите в София, което ще даде възможност на български и чуждестранни любители на хубавата кухня и автентични вкусове, да се насладят на 3-степенно меню за 25 лева в 25 софийски ресторанта. МЕТРО България се включва като основен партньор в проекта.
Стартът на седмицата бе даден днес с пресконференция в Музея за история на София. Тя ще продължи до 17 септември – денят, в който столичният град отбелязва своя празник.
„Това е един съвременен градски фестивал, който отговаря на нуждите на космополитните млади хора в София.“, посочи Кристин Милнър,управител на инициативата Sofia Restaurant Week. В допълнение тя поясни, че желанието на организаторите от една страна е било столичани и гости на столицата да се отворят към новото и различното, да разчупят навиците си и да потърсят нови приятни вкусове в различни квартали на града.
„От друга страна ние положихме усилие всички,които проявяват интерес да имат възможност да посетят ресторант по избор на абсолютно достъпна цена – 25 лв. за 3-степенно меню.“, посочи Кристън Милнър и подчерта, че в това отношение форматът се придържа към модела на другите големи градове и столици по света, при който цената ес 30% до 50% по-ниска от цените в менюто, а на някои места намалението е над два пъти. От нейните думи стана ясно още, че организаторите са били приятно изненадани от активността на хората. При очаквани заявки от 1500 – 2000 души за цялата седмица, само до момента резервации са направили около1500 клиенти. Фестът дори още не е започнал, а вече има ресторанти, които нямат места. Намерението на екипа на Седмицата на ресторантите е следващата година форматът да се реализира два пъти в София и поне в още един голям град.
„София е хилядолетна столица, която непрекъснато обогатява културния си календар с нови акценти. Целта е това разнообразие от прояви да покрива интересите и потребностите на столичани и гости на столицата от всички поколения. Мястото, на което откриваме седмицата, не е избрано случайно – тук сме в Музея за история на София, в който можем да се докоснем до миналото,можем да влезем в кухнята на нашите баби и дядовци, да разгледаме сервизите, в които те са се хранели през 19-ти и 20-ти век.Така ние опознаваме своите традиции, учим се да ценим и уважаваме историята си.“, подчерта Тодор Чобанов, зам.кмет на столицата по култура, образование, спорт и превенция на зависимости. По неговите думи кулинарният фест е първото мащабно събитие от този род в София и неговата мисия е да се впише като неотменима част от културната рамка на столичния град. Един от най-интересните проекти на Столична община за 2017 година е създаването на Ретро-кафене в този музей, като в него ще се предлагат само автентични и традиционни ястия и напитки, характерни за столичния град в минали епохи, съобщи още заместник-кметът Чобанов.
На пресконференцията беше представена и идеята Sofia Restaurant Week да подкрепи усилията на Столична община да направи столицата привлекателна дестинация за кулинарен туризъм, като добави и добрата храна в атрактивни ресторанти към богатия културен календар на столичния град.
„МЕТРО България е основен партньор в Sofia Restaurant Week като компания, свързана с културата на гостоприемството и предлагането на храна. Мнозинството от ресторантите, участващи в Седмицата са наши клиенти. В България има около 20 000 заведения за хранене. От тях близо 6 000 са ресторанти, от които 90% са клиенти на МЕТРО.“, посочи Атила Йенисен, главен изпълнителен директор на компанията, който за първи път говори пред българските журналисти. В допълнение г-н Йенисен уточни, че Седмицата на ресторантите в София дава официален старт на събитията от програмата на МЕТРО „Ден на Предприемача – 11 октомври“. Празникът ще бъде честван едновременно във всички 25 държави, в които оперира МЕТРО Кеш енд Кери,стана ясно още на пресконференцията. Специално за този повод МЕТРО България е създала и рекламира активно онлайн платформата www.den-na-predpriemacha.bg. На нея независимите предприемачи ще могат да предложат на клиентите си разнообразни оферти, уникални продукти или услуги, разработени специално за 11 октомври.“С участието ни в тази седмица ние даваме израз на желанието си да помогнем на ресторантите да имат повече клиенти и да работят с един стабилен и устойчив партньор,каквато е нашата компания.“,каза още Атила Йенисен и допълни, че друго голямо желание на МЕТРО България е да открие забравените перли – автентичните български продукти и вкусове, все още запазени от малките производители и да ги върне на истинското им място.
Форматът София Ресторант Уийк има и един важен социален акцент в подкрепа на хората с възпалителни чревни заболявания,за които прясната и качествена храна е много важна, посочиха организаторите „Това е една от най-уязвимите социални групи и точно затова заставаме без колебание зад тяхната кауза и стремеж към пълноценен живот, подчертаха те.
В знак на съпричастност към хората с възпалителни чревни заболявания всички 25 ресторанта, които се включват в Sofia Restaurant Week ще поставят на видно място специални информационни стикери.
„Ценим тази подкрепа, защото тя доказва, че обществото ни става все по-чувствително към проблемите на пациентите,които в ежедневието си срещат трудности от най-различен характер.“,посочи Димо Гатев от пациентската организация Българска Асоциация „Болест на Крон и улцерозен колит.“
На пресконференцията шеф готвачи на ресторанти,участващи във феста,представиха свои кулинарни хитове
За допълнителна информация:
Кристин Милнър - Управител на Ресторант Уийк,
0884 864 820, [email protected]
Елена Цонева – Папуджиева- ПР Експерт, PR Care
0878 865077, [email protected]

