Автосалонът в Париж отново привлича над милион почитатели на лъскавите коли, но този път под прожекторите на огромните палати на десетина километра от Айфеловата кула край "Порт дьо Версай" на перефирика (голямото околовръстно на френската столица) не се явиха цели седем големи производители. "Великолепната седморка" на отсъстващите бе съставена от марките Ford, Volvo, Mazda, Aston Martin, Rolls-Royce, Lamborghini и Bentley. Последните две са собственост на VW, откъдето за първи път от много години не направиха и т.нар. нощ на премиерите преди първия пресден, както бе по традиция. Някои от компаниите обявиха отсъствието си с икономии на средства, а други - с това, че нямат актуални модели за показване.
Билетът за един ден на салона струва 16 евро, ако прибавим и дете над 7 години сумата набъбва на 25 евро. Въпреки това организаторите очакват, да дойдат повече хора, отколкото преди две години, когато в халетата се изсипаха над 1,25 милиона.
Между 1 и 16 октомври в палатите хората за първи път имат възможност да видят новите Audi A5, Hyundai i30, Land Rover Discovery, Mini Countryman, Nissan Micra или Skoda Kodiaq. Традиционно с най-голям мащаб действат и домакините от Citroen, Peugeot и Renault.
Най-продаваната марка у нас Dacia използа автомобилното изложение в Париж, за да покаже четири свои модела. На щанда на марката са представени новите Sandero, Sandero Stepway, Logan и Logan MCV. Доработената визия включваа дневни LED светлини, образуващи четири квадрата или както казват от Dacia новия им "светлинен подпис".Същата линия се следва и от задните светлини на Sandero, Sandero Stepway и Logan.
BMW представи новия си компактен кросоувър X2 във вид на предсериен модел. моделът ще се появи в две модификации - с 3 и с 5 врати, като купето ще се появи по-късно. Автомобилът ще използва платформата UKL с напречно разположен двигател, McPherson отпред и многоточково окачване отзад. Най-ниските нива ще бъдат само с предно предаване, а останалите ще получат система за задвижване на четирите колела. При нея задните колела ще се включват автоматично при пребуксуване на предните, като това ще стане с муфа Haldex от 5-о поколение.
Една от сензациите за любителите на бързите скорости на салона идва от щанда на Hyundai. Спортното подразделение на корейците показва концепцията RN30. Прототипът е разработен на базата на новият Hyundai i30, който също чества своя световен дебют във френската столица.
Впечатляващата концепция се отличава със своя аеродинамичен дизайн и високотехнологични технологии, които доставят вълнуващо шофиране с висока скорост.
Още много снимки, всичко най-интересно от реалните премиери, концептите и електрическите коли на салона в Париж може да прочетете в новия брой на списание "Авто Труд", което излиза на пазара на 5 октомври, сряда. Само срещу 1,99 лева.










