Режисьорът Пиер Франческо Маестрини поставя в Софийската опера и балет вердиевата опера „Силата на съдбата“. Представлението ще се играе на 25, 26, 27, 29 и 30-и ноември. Главните партии ще пеят Радостина Николаева, Габриела Георгиева (двете в ролята на Дона Леонора ди Варгас), Кирил Манолов, Венцеслав Анастасов и Пламен Папазиков – тримата в ролята на Дон Карлос ди Варгас, както и Даниел Дамянов и Костадин Андреев, които ще се превъплътят на сцената като Дон Алваро.

Италианският режисьор Пиер Франческо Маестрини за първи път е постановчик в България, но е отлично запознат с оперната ни певческа слава от близкото минало. Познава отблизо Райна Кабаиванска и Гена Димитрова покрай работата на баща си – прочутия от 50-те до 80-те години на миналия век оперен режисьор Карло Маестрини. Дебютът на Кабаиванска в „Мадам Бътерфлай“ в Ла Скала е свързан с Маестрини-старши. Синът присъства и взема участие в постановката на баща си в Театро Сан Карло в Неапол в началото на 1992 г., в която звездата е Гена Димитрова.

Софийската постановка на „Силата на съдбата“ е седмата за режисьора. Първата е в Болшой театър в Москва през 2001 г., следващата – в Ровиго, Италия, която обикаля девет театъра, има заснето видео с нея от Модена. Спектакълът, който ще гледат зрителите в Софийската опера между 25 и 30 ноември единствено, има дебют в Марибор, Словения, после с успех е представян в Лиеж, Белгия и в Театро Филармонико във Верона.

„Обичам да разказвам истории, да разкривам сложните Вердиеви конфликти – казва Пиер Франческо Маестрини. – При модерните постановки понякога за зрителя е трудно да се ориентира в действието. Нерядко режисьорите започват работата си с презумпцията, че всички познават действието. Но това не е съвсем така и затова нерядко не виждаме отношенията между отделните персонажи. За мен е важно така да представя разказа, че независимо от интерпретацията ми, той да звучи преди всичко като една разбираема история, да се усеща драмата в нея.“

Декорът на операта е олекотен и много удобен за пътуваща постановка, която през 2017 г. ще гледа публиката в Израел. „По време на работата със сценографа Хуан Гийермо Нова си поставихме за цел декорът ни да е лесен за адаптиране и да е кинематографичен. Това създава усещането за 3D с прожектирането отпред и отзад едновременно. Действието се разиграва по средата“, казва Пиер Франческо Маестрини.

Освен него и сценографа, в постановката има още три чужди участия – на италианския диригент Франческо Роза, на певеца Рикардо Дзанелато в ролята на Падре Гуардиано и на Паскал Мера, който е специалист по осветлението.