Схемата се прилага за Мездра - Ботевград
Агенция “Пътна инфраструктура” обяви обществена поръчка за избор на изпълнител за изграждането на 33 км нов път между Мездра и Ботевград.
За първи път агенцията прилага нов модел на плащане, с който кандидатите ще трябва да се съобразят: няма да има авансови плащания и цялата стойност на проекта ще бъде платена едва след като пътят бъде завършен и строителният контрол издаде т.нар. акт 16, т.е. пътят вече може да се експлоатира. “Целта е бъдещите изпълнители да работят максимално мобилизирано и да завършат обекта качествено и в кратък срок”, мотивират се от АПИ.
Тази схема се прилага експериментално, тъй като проектът се финансира от републиканския бюджет. При проектите, финансирани от еврофондовете, има ясно разписани правила и срокове за междинните плащания, както и правила за междинен текущ контрол.
Индикативната стойност на пътя между Мездра и Ботевград е близо 302 млн. лв. без ДДС. Той е част от проекта за път между Видин и Ботевград, като е една от най-тежките му отсечки. Участъкът е разделен в два лота, за да може на обекта да се работи едновременно и да завърши в кратък срок.
Пътят ще бъде с две платна с по две ленти за движение в посока с габарит 20 м. Трасето ще следва съществуващия път, като се развива по нов терен в участъците, заобикаляйки селата Люти дол, Типченица, Новачене и Скравена, през които сегашният път минава. Ще бъдат изградени и ремонтирани редица съоръжения - над жп линията Мездра- София, мостове над Искър, Малата река, Калница, Бебреш, Рударка, както и пътен възел при село Новачене.