Министърът на транспорта

даде срок до края на

месеца влаковете да

влязат в графика си

“Лично мое мнение е, че “БДЖ холдинг” трябва да се закрие и ръководството на министерството да поеме управлението на “БДЖ Пътнически превози” и на “БДЖ товарни превози”. След като дълговете към облигационери и кредитори са изплатени, холдинговата структура става излишна”, каза министърът на транспорта Росен Желязков пред депутатите от транспортната комисия в парламента.

За тази идея обаче трябва да се търси съгласието на останалия основен кредитор - държавата, която даде 200 млн. лв. на БДЖ, за да покрие дълговете си, с намерението да си ги върне от концесията на летище София.

Министърът сподели идеята си с депутатите, след като ги запозна със серията писма, доклади, документи с оспорвания и друга кореспонденция, разменяна от съвета на директорите, директора на холдинга Владимир Владимиров и шефа на “БДЖ Пътнически превози” Пламен Пешаров.

Желязков заяви, че най-малкото очаква от холдинга доклад за състоянието на БДЖ. “Ами аз до мен нямам доклад”, заяви министърът. А разменяните документи в рамките на БДЖ, част от които стигнаха и до ДАНС, са основно за закъснели ремонти и за графика за движение на влаковете.

Желязков поиска оставките на борда на директорите на холдинга. Той заяви, че ще каже кого освобождава, след като приключи одитът на министерството в БДЖ към края на месеца.

Министърът заяви, че в рамките на ноември иска влаковете да влязат в график. Пред депутатите намекна, че ако БДЖ не може да обслужва графика си, на база на който получава държавната субсидия, може да се наложи той да бъде преразгледан.

Според Желязков БДЖ няма да обжалва в съда отменената от КЗК поръчка за нови влакове, а ще я поправи и ще я обяви наново.