Китайските потребители на онлайн музика са достигнали 576 милиона до края на 2018 г или 70% от всички потребители на интернет в страната, сочи скорошен доклад за развитието на сектора.

Близо 553 милиона слушат онлайн музика през мобилните си телефони, което е с 8% ръст спрямо предходната година, показва още изследването на Китайския информационен център за интернет мрежата, информира bulgarian.cri.cn.

Китайският пазар за онлайн музика отбеляза огромен напредък в популяризирането на легалното музикално съдържание, като днес съществува по-тясно сътрудничество при авторските права между местните платформи като NetEase Cloud Music и Tencent Music.

Цитирайки Международната федерация на звукозаписната индустрия, в доклада се казва, че 96% от китайските потребители на музика слушат лицензирано съдържание и това е далеч над средното ниво за света, а именно 62%.

Като нова форма за представяне на онлайн музика, кратките видеоклипове също добиват нарастваща популярност във водещите музикални платформи в Китай.

До декември 2018 г, общо 648 милиона китайци са гледали кратки клипове онлайн за изминалото полугодие, се казва още в доклада.