Роботизирана глава ще използва изкуствен интелект, за да предоставя информация на пътниците на летището във Франкфурт през шестседмичен изпитателен период, съобщи Си Ен Би Си.
Асистентът, наречен ФРАни, ще може да дава информация по въпроси като изходите за заминаващите полети, достъпа до безжичен интернет и разположението на ресторантите. Той може да общува с хората на английски, немски и още седем езика, предава БТА.
Проектът е резултат от сътрудничество между летищния оператор Фрапорт (Fraport) и Де Бе систел (DB Systel), доставчик на информационни услуги за германската жп компания Дойче бан (Deutsche Bahn). Технологията на ФРАни е базирана на изкуствен интелект и "гласов потребителски интерфейс, базиран на облачни услуги".
ФРАни използва данни от информационната система на летището и може да разбира и да отговаря на въпроси, зададени от пътници за летищните съоръжения, както и да дава туристическа информация.
Освен на летището във Франкфурт технологията ще бъде изпробвана на централната гара на Берлин през юни тази година.