Да можеш да общуваш на роден език. Това е най-предпочитаното умение от работодателите, според Агенцията по заетостта.
Малко над 30 процента от участвалите в анкетата поставят доброто общуване на български на първо място в предпочитанията си. На второ място за работодателите е важно служителите им да са инициативни и предприемчиви. Доста по-назад остават дигиталната компетентност, умението за учене и общуване на чужди езици, предаде Нова тв.
Работодателите най-вече в сфери като търговия, хотелиерството, ресторантьорството, образованието и здравеопазването търсят добро общуване. И това не означава само грамотност, макар че и тя нито да е даденост, нито да е за подценяване.
Умението "Общуване" означава не само да се изразяваме, но и да слушаме и разбираме. И също не е даденост, разказват работодателите.
„Всъщност почти не се сещам за професия, която не изисква някакви комуникативни умения да се изразяват, разбира се повече в писмена форма - с тази дигитализация на процесите”, сподели Кремена Калчева от Агенцията по заетостта
И все пак, експертите са категорични, че макар и за работодателите да е по-важно да общуваш добре, отколкото да си инициативен, то в крайна сметка най-важно е какво умеем в професионален план.