Пуснатата обществена поръчка е за 10 машини

“БДЖ - Пътнически превози” иска да наеме 5 електрически магистрални локомотива с опция за още 5 допълнителни за срок от 24 месеца с възможност за удължаване с още година при необходимост. За целта холдингът е пуснал обществена поръчка с прогнозна стойност 25 688 200 лв. без ДДС.

Това обхваща изпълнението в пълен обем - за 10 локомотива и срок от 36 месеца. Освен това се включва осигуряването на цялостна техническа поддръжка, ремонт и застраховка, както и извършването на обучение на машинисти и персонал за работа с локомотивите. Това ще бъдат 25 машинисти и 10 души ремонтен персонал.

Наемът на локомотиви се налага като средносрочна мярка, за да не спират влакове. Тя е съобразена и със сроковете за изпълнение на сключените договори за ремонт и изпълнението на процедурите за доставка на нов подвижен състав, уточняват от дружеството.

Предвидено е всеки един локомотив да изминава минимум 250 хил. км на година. При възникване на техническа неизправност или друга причина, която възпрепятства ползването на локомотива в движение, неизправният подвижен състав ще бъде подменен с друг.

Минималната скорост на локомотивите трябва да е 140 км/ч, а електрическата мощност - над 5 мвт. Машините трябва да са произведени след 1995 г. и да са били в експлоатация през последната календарна година

Основният критерий за избор на изпълнител е предоставяне на най-ниска цена за предвидения минимален годишен пробег. Срокът за получаване на оферти е 16,45 ч на 30 април.

Разделянето на обществената поръчка на обособени позиции е нецелесъобразно, пише още в обявата, тъй като става въпрос за наемане на еднакви локомотиви, а изборът на различни изпълнители би затруднил възложителя при експлоатацията им и може да възпрепятства обществения превоз на пътници.

Тази обществена поръчка се чакаше повече от месец. Засега БДЖ са наели само един локомотив, тъй като той беше единственият предложен по провалената предишна поръчка за наем на 8 заедно с локомотивни бригади. Наетата машина е произведена от датската компания Scandia, собственост на DB Schenker Rail, дъщерна на “Дойче бан”.