Туристическата индустрия възлага големи надежди на почивните дни за празника 1 май, които продължават от 1 до 5 май, с предлагането на големи намаления, актуализиране на маршрутите и засилени маркетингови кампании онлайн, съобщава "Радио Китай".
Очакванията към сектора се повишиха, особено след направеното от Китайската академия по туризъм изследване, което показва повишени нива на удовлетвореност сред туристите по време на празника Цинмин в началото на този месец.
Въпреки това броят на туристическите пътувания за споменатия период е бил 43,35 милиона, което е с над 61% спад спрямо миналата година. Туристите са харчили и по-малко или близо 81% спад в разходите спрямо миналата година, сочи анализът на академията. Хората са пътували главно със семействата, на кратки екскурзии с кола или разходки в планини, зоопаркове и ботанически градини.
Съгласно правителствените наредби, туристическите агенции трябва да продължат с отмяната на междупровинциалните и чуждестранни услуги. Ето защо те разчитат предимно на привличането на туристи за дестинации в конкретните провинции, като същевременно предлагат значителни намаления.
За Деня на труда, една от най-големите агенции в Китай Ctrip е приготвила големи намаления за посещения на забележителност, пакети за екскурзии на малки групи и др.
Редица забележителност в цялата страна отвориха отново врати в средата на този месец, като налице в тях са множество мерки за превенция и контрол на разпространението на новия коронавирус. Повечето от тези дестинации предлагат и безплатен вход за медицинските работници до края на годината.