Китай отбелязва бум на свързаните с интернет индустрии и дигиталната икономика на фона на епидемията от COVID-19, се посочва в доклад за развитието на интернет в Китай, предава "Радио Китай".

Потребителите на интернет приложения за онлайн пазаруване, видеоклипове, онлайн обучение, услуги на електронното правителство и онлайн разплащания са се увеличили значително по време на епидемията, се посочва в доклада на Китайския информационен център за интернет мрежата.

Пазаруващите онлайн са се увеличили с 16,4% от края на 2018 г. и до март 2020 г. броят им е достигнал 710 милиона. Въпреки негативното влияние на епидемията от новия коронавирус върху икономиката, онлайн продажбите на дребно в цялата страна са се увеличили с 3% на годишна база през първите два месеца на годината, се посочва в доклада.

Със затварянето на училищата около 265 милиона ученици са преминали на онлайн обучение, което доведе до бум в приложенията за онлайн образование.

Броят на приложенията за онлайн забавления също се е увеличил. От края на 2018 г. до март броят на потребителите на видеоклипове е бил с 126 милиона повече, достигайки 850 милиона души.