Новото партньорство на TikTok с американска компания за разпространение на музика показва, че популярното приложение за видеосподеляне все още не се е отказало от пазара в САЩ, макар бъдещето му да е неясно след директната атака от администрацията на Доналд Тръмп, предава Радио Китай

В понеделник TikTok съобщи, че си партнира с компанията за разпространение на музика UnitedMasters. Сделката ще позволи на създателите на TikTok директно да разпространяват музиката си в стрийминг платформи като Apple Music.

Новината идва само няколко дни, след като администрацията на Тръмп разпореди компанията собственик на TikTok – ByteDance, да продаде операциите си в САЩ в рамките на 90 дни.

Според Фу Лян, наблюдател на телекомуникационната индустрия, TikTok все още „прави това, което трябва да прави“ с развитието на бизнеса, тъй като шансовете дейността му в САЩ да продължи са добри. „Каквото и да е бъдещето, малко вероятно е TikTok да изчезне от американския пазар в резултат на спора между Китай и САЩ“, казва той.

Според Фу в момента обаче е трудно да се предвиди съдбата на TikTok на американския пазар. „Преди да излязат резултатите от президентските избори в САЩ администрацията на Тръмп ще продължи да акцентира върху своите действия срещу китайски компании. Възможно е те допълнително да отложат окончателното решение за TikTok до изборите“, добавя Фу.

Лие Синлян, директор на базирания в Пекин Център за интернет данни, заяви пред вестник Global Times, че TikTok се опитва да прави нормален бизнес, вместо „да се държи като обречен“. Той добавя също, че политиката на правителството на САЩ към TikTok може да се промени с нов обрат в междудържавните отношения.