Ремонтът на компрометирания участък от магистрала “Тракия” между Чирпан и Стара Загора все пак ще започне тази есен и ще струва 90 милиона лева само за едното платно. Той обаче ще се прави парче по парче и платно по платно. Това съобщиха от АПИ, позовавайки се на члена на управителния съвет на агенцията Иван Досев.

Няма да има обществена поръчка, а ремонтът ще се прави от фирмата, която поддържа този пътен участък и има 4-годишен договор за тази дейност. Това е държавната фирма “Автомагистрали”, която е длъжна по силата на договора си да почиства снега по цялата магистрала зимно време и да извършва текущите ремонти по нея през останалите сезони.

В този участък две от трите ленти са се нагънали, ограничението на скоростта е 90 км в час и на практика движението е само в крайната лява лента, тъй като водачите избягват другите две. Ремонтът трябваше да почне през втората половина на септември, но от думите на Досев се разбира, че той ще започне през октомври.

“Ако трябва да правим цялостен ремонт на този пътен участък, ще се наложи да го затворим целия. Затова ремонтът ще е отсечка по отсечка и платно по платно, като се прави всичко възможно движението по него да продължи”, каза инж. Досев.

След като това платно бъде поправено, най-вероятно догодина ще се прави ремонт и на другото в посока Бургас - София.

От АПИ вчера не можаха да отговорят какво налага стойността на ремонта да е толкова висока - 90 млн. лв. за 52 километра, при положение че самото строителство преди повече от 15 години е било 104 млн. лв. с ДДС, но и за двете платна. Преди няколко месеца в отговор на парламентарно питане регионалният министър Петя Аврамова каза, че прогнозната стойност на ремонта е 89 млн. лв., като 70 млн. лв. от тези пари са за пътя, 15 милиона - за мантинели, и още 4 млн. за нова маркировка.

Преди няколко години тогавашният регионален министър Лиляна Павлова каза също в парламента, че ремонтът на участъка Чирпан - Стара Загора от магистрала “Тракия” ще струва към 40-50 млн. лв. Най-вероятно тогава се е имало предвид само подмяна на най-горния износващ слой асфалт, докато сега се налага цялостна подмяна на настилките.

Този участък от магистрала “Тракия” влезе в експлоатация още през 2007 г. и бе изграден от фирма от състава на “Трейс Груп Холд” по стар държавен проект. При строителството му площите се оказали бивши оризища с много влажна почва и изпълнителят е поискал проектът да се промени .Тогавашната пътна агенция, чийто шеф по онова време бе Веселин Георгиев, е отказала.

Според експерти, освен че асфалтът е нагънат, участъкът е и опасен по друга причина - почвата е прекалено влажна и няма достатъчно добро отводняване, така че има голяма вероятност някой ден цялата магистрала да потъне в тази си част.