"Живей умно” е специален проект на “24 часа”, провокиран от новите реалности в живота ни.
Ще ви разкажем във вестника и на сайта 24chasa.bg как отговорният бизнес помага реално на хората да живеят по-умно и по-добре, като пестят енергия, време, ресурси и намаляват рисковете за здравето си. Иновациите, с които ще ви запознаем, са в различни области. Всички те обаче предлагат възможност за промяна към по-качествен живот в един по-зелен свят без дим.
Не всяка компания може да поддържа екип, който да се грижи за опазване на чувствителна информация, тогава добро решение е да се ползват аутсорсинг услуги
Дигитализацията на бизнеса и обществото е процес, който се развива с наистина бързи темпове. Поради това е от изключителна важност да има повишена защита срещу опитите за кибератаки.
Много често компаниите решават, че закупуването на защитна стена или антивирусно решение е достатъчно, за да ги предпази от атаки. Реалността е доста по-различна и е нужно използването на специализирани решения и продукти.
Според различни проучвания през изминалата година 43% от кибератаките са засегнали уебсайтове на малки бизнеси. А една хакерска атака често води до сериозни загуби за компаниите. Те не се измерват единствено в пари, но и в нивото на доверие сред клиентите и партньорите и не на последно място каква репутация се гради. При по-малките бизнеси хакерските атаки биха могли да доведат до още по-значими последици, включително прекратяване на дейност.
Атаките са различни и зависят от вида на бизнеса. При електронната търговия например често срещани проблеми са манипулиране от страна на злонамерени лица на цената или количеството на стока, злоупотреба с ваучери, дублиране на сайтове и предлагане на идентични продукти на дъмпинг.
Готово уебприложение може да е сигурно, но става уязвимо при наличието на определени добавки, които биха могли да доведат до източването на информация или измама на потребителите. Често хакерите разчитат и на фишинг атаки. Това са имейли, в които потребителите се приканват например да променят начина на плащане или адреса за получаване. И понеже очакват дадена стока от онлайн магазина, могат да бъдат подведени от такива мейли.
При финансовите платформи, финтех услугите, платформите за търговия и гейминг индустрията има друг тип атаки. При този тип бизнеси най-често има данни за методи на плащане, информация за банкови карти, финансови активи, валути и други. Тогава хакерите се опитват да пробият защитата на неправилно конфигурирани уебприложения и да се сдобият с нужната им информация.
Атаките към уебприложения могат да включват пренасочване на потребителите към контролиран от хакери ресурс, кражба на идентификационни данни на потребителите, заразяване със злонамерен софтуер, атака за изчерпване на ресурса на сървъра, върху който се хоства уебуслугата. Този тип атаки нанасят сериозни поражения на съвременния бизнес от всякакъв мащаб, особено в периода на COVID-19 пандемията, когато за продажби и за контакт с клиенти се разчита основно на интернет.
Според статистика на водещите технологични компании в света атаките към уебприложения през 2020-а са се увеличили с над 800% спрямо 2019 година. Данните сочат, че неоторизиран достъп е възможен за 39% от уебсайтовете, а 68% от приложенията в световен мащаб са подложени на атаки с цел източване и злоупотреба с лични данни. Друга обезпокояваща информация е, че 82% от уязвимостите, които позволяват проникване в системата на клиента, се намират в софтуерния код на приложението. Това налага и използването на специализирани продукти, защото не е достатъчна защита да има само обикновен Firewall например.
В същото време за една малка или средна компания е трудно да има на разположение двама или трима специалисти, които се грижат за киберсигурността. Поради това ползването на т.нар. външни доставчици на специализирани услуги е подходящо и ефективно решение. Още повече че често компаниите инвестират в скъпи решения за сигурност, а cлeд това се оказва, че пробив е дошъл заради това, че служител е подлъган да си даде паролата за достъп.
На пазара съществуват най-различни оферти за услуги, които дават дигитална защита. Но винаги при избора е добре доверие да се гласува на компании, които имат опит в това. Една от тях е А1 България. Телекомът навлезе успешно на пазара на услуги за киберсигурност и непрекъснато разширява портфолиото си от професионални решения за защита.
A1 предлага технологично решение, което филтрира трафика между уебуслугата и интернет и осигурява наблюдение, идентифициране и неутрализиране на заплахите. Чрез услугата A1 Web Application Firewall може да се защитят уебсайтове, електронни магазини или приложения на бизнес клиенти.
А1 предоставя услугата на абонаментен принцип от свой сертифициран център за данни, което улеснява компаниите, защото отпада необходимостта да правят инвестиции в хардуерна инфраструктура.
A1 Web Application Firewall се предлага чрез утвърден продукт на технологичната компания F5 Networks от последно поколение. Решението се имплементира и управлява от висококвалифицирани и сертифицирани специалисти по сигурност на информацията на А1, които изпълняват конфигурацията на услугата за web приложенията на клиента.
Сред тях могат да бъдат например уебсайт, електронен магазин, приложение за онлайн банкиране или друга услуга. Компаниите могат да разчитат на екипа на А1 и за наблюдение и поддръжка на вече използваната услуга. За да се активира A1 Web Application Firewall, е необходимо съдействие от страна на клиента само по съгласуване на политиките за сигурност.
A1 Web Application Firewall осигурява на фирмите защита срещу десетте най-опасни за сигурността на уебстраниците и приложенията атаки според Open Web Application Security Project (OWASP). Сред тях са XSS (Cross Site Scripting), SQL Injection, Local File Inclusion, CSRF (Cross Site Request Forgery), Broken Authentication, Session Hijacking, Buffer Overflow, както и специфични атаки към някои от модулите на приложението.
Не всяка компания може да поддържа екип, който да се грижи за опазване на чувствителна информация, тогава добро решение е да се ползват аутсорсинг услуги