Сделките с жилища в “Гранд Каньон” продължават въпреки фалита на турската “Гаранти Коза Иншаат”

“Гранд Каньон” - смесеният проект за жилища, офиси, хотел, търговски обекти и парк на “Гаранти Коза”, не е замразен и не се стопира. Това съобщиха от компанията, след като преди дни стана известно, че турската “Гаранти Коза Иншаат” е обявена в несъстоятелност от съда в Истанбул.

“Не сме спирали проекта и нямаме намерение да го спираме. Ние нямаме преки отношения с турската компания, а и обявяването в несъстоятелност е минало само на първа инстанция”, каза пред “24 часа” оперативният директор на “Гаранти Коза България” ЕАД Коста Андреев.

В България “Гаранти Коза” е регистрирана като собственост на нидерландската “ГК Глобъл Б.В.”, личи от Търговския регистър.

Според Андреев единствено заради пандемията миналата година се е наложило

проектът

в “Младост”

основно да се

преразгледа и

да се редуцира

Намалена е етажността на някои от постройките, спестени са и някои търговски обекти, както и хотелската част.

Строителството обаче е започнало и на обекта се работи, установи “24 часа”. Основният изкоп е издълбан и почти целият вече е укрепен. По принцип строителните разрешителни за такъв тип строителство предвиждат 5-годишен срок за започване на строителството, в противен случай се обезсилват.

Промените, за които говори Андреев, обаче все още не са внесени в Столичната община.

Последно от “Гаранти Коза” са поискали ангажиментът им за изграждане на прилежащата улична инфраструктура за обекта им в “Младост” да бъде отложен след завършване на строителството на сградите в бъдещия комплекс.

“Изграждането на прилежащата инфраструктура трябваше да бъде преди издаването на разрешение за строеж на обекта на “Гаранти Коза”. Преди седмица комисията по архитектура към СОС разгледа искането им за отлагане на този ангажимент. Комисията реши, че ще се произнесе след представяне на конкретните инвестиционни намерения”, обясни главният архитект на София Здравко Здравков.

Изграждането на тази инфраструктура е обект на доста дълъг спор, започнат още когато кметица на “Младост” беше Десислава Иванчева. Впоследствие тя бе осъдена на втора инстанция за вземане на подкуп. Тогава от компанията представиха забавянето на строителството като последица от този спор. Става въпрос за изграждане за сметка на фирмата на кръстовище между улица “Бъднина” и булевардите “Андрей Ляпчев” и “Сахаров”, което да улесни трафика. Евентуалното му натоварване, след като “Гранд Каньон” бъде построен, в последните години често е повод за спорове с жителите на “Младост”, които са повдигали неведнъж въпроса по време на обществените обсъждания за проекта.

За “Гранд Каньон” в момента

усилено

се продават

апартаменти,

но какъв е процентът на продаденото, било търговска тайна, каза Андреев.

Дружеството има и друг проект в столицата - “Град в града”, който трябваше да е на мястото на бившия завод “Балканкар”, но там височината на застрояването трябва да се редуцира.

То трябва да се съобрази с последните промени в Закона за устройството и застрояването на Столичната община, които предвиждат максимална височина до 75 м, уточни арх. Здравков.

Турският инвеститор трябваше да построи за своя сметка пробив на две нива край “Пирогов”, преди да получи разрешение за строеж. В проекта е заложено да се направи пробив на ул. “Добруджански край”, но устройственият план се обжалва от кмета на район “Красно село” Росина Станиславова. Той е важен, защото ще се разтовари кръстовището на Руски паметник, уточни арх. Здравков.