Кметовете на 13-те общини в Бургаска област да създадат сдружение с нестопанска цел - Фонд за развитие на Летище Бургас, с който да закупуват авиолинии, за да го натоварят целогодишно. Тази идея ленсира кметът на Поморие Иван Алексиев, който най-остро упреква концесионера "Фрапорт", че толерира Варна с повече полети за сметка на аеропорта в Бургас, който разчита само на лятото.

"Ние ще водим преговорите с авиопревозвачите и ние ще поставим условията на "Фрапорт" как да работи. За да се осигурят пари за плащане на линиите, предлагам да се създаде този специален фонд от кметовете, като приходите в него ще бъдат на глава от населението. Ние, от черноморските общини, да плащаме по 2 лева, от вътрешността - по 0,50 лева. Да се генерира този фонд, да се управлява от кметовете, преговорите да се водят от тях с авиокомпаниите. Да се ангажират държавата и концесионера да участват с по 200 хил. лева, за да осигурят третия полет. Ние, общините осигуряваме два, третият – концесионерът с държавата, четвъртият го имаме на Летище Бургас. Влизайки в разговор с турските авиолинии да подсигурим пета линия. По този начин да стартираме октомври месец с пет редовни линии", обясни планът си Алексиев.

Работа на бизнеса била да каже вече кои ще са дестинациите до които ще се лети от и до Бургас.

"Сега е моментът да регистрираме това сдружение, за да може през активния сезон, когато авиокомпаниите са тук да водим тези разговори и да подпишем договори за нови линии през октомври", каза Алексиев. И уточни, че за осигуряването на парите щяло да се разчита на туристическия данък блез да се натоварват други пера по бюджета.

"Туристическият данък е точно за това – да се инвестира в инфраструктура, реклама за развитие на региона. Ние не ощетяваме нашите бюджети, не ощетяваме местните хора. Вместо да насочваме една част от туристическия данък за реклама на региона, ще го отклоним за закупуваме на линии", каза поморийският кмет.

Алексиев си поставил за задача да обуди всички кметове в Бургаско колко правилно е решението за регистриране на сдружението. Ако се съгласят колегите ми, това ще стане с гласуване в 13-те общински съвета до месец. Според него Сливен, Ямбол и Стара Загора също били заинтересовани да има целогодишна работа на летището, което сега пустее само с два полета до Лондон през зимата.

"Сега е моментът да сложим решението на масата – в навечерието на активния туристически сезон. Проблемът с Летище Бургас от регионален, стана национален, а вече и международен", заяви кметът на Поморие.