10 дни след началото на предизборната кампания кандидатите за президентската институция и за народни представители са похарчили общо едва 1 039 234 лв. за агитация в медиите. Това пише в изследване на Института за публичната среда.

От там посочват, че това е най-малкия разход за медии от 2014г. насам. Най-много средства в кампанията за парламентарни избори е похарчила до този момент коалицията ГЕРБ-СДС със 186 225 лв., а в тази за президентски - инициативният комитет за издигането на Атанас Герджиков и Невяна Матеева - 37 945 лв. 

От 20-те регистрирани за парламентарните избори партии и коалиции, сключили договори за медийно отразяване, най-много средства са отделили към този момент и от БСП за България – 113 338 лв. (без ДДС) и ДПС – 89 550 лв. (без ДДС).

В анализа на ИПРС се посочва, че партията на Бойко Борисов е сключила най-много договори за медийно отразяване с БНТ, вестник "Труд" и "24 часа". Последната медия е най-предпочитана и от БСП, а ДПС са заложили на сайта epicenter.bg.

През първите десет дни на кампанията за президентски избори 17 от кандидатските двойки са сключили договори за отразяване. Най-много средства за медийни изяви са инвестирали от инициативния комитет на Атанас Герджиков и Невяна Матеева – 37 945 лв. (без ДДС). С почти същата сума след тях се нареждат Мустафа Карадайъ и Искра Михайлова (издигнати от ДПС) – 36 350 лв. (без ДДС). Първата двойка е вложила най-много средства в "24 часа", а втората - в БНТ.

Най-предпочитаните медии за предизборна агитация са Евроком с 343 470 лв. (без ДДС) и БНТ със 165 569 лв. (без ДДС). И двете телевизии предлагат на участниците и безплатни форми на отразяване.