Карлос Таварес, главният човек в една от най-влиятелните автомобилни групи в света - Stellantis, разкри, че се работи интензивно по нов дизелов двигател. „Новият ни дизелов двигател ще се появи след 14 или 15 месеца и ще бъде напълно съвместим със екостандарта Евро 7“, каза Таварес пред журналисти в Италия. Босът добави, че новите дизелови мотори ще се сглобяват в Италия във фабриката Pratola Serra, близо до Авелино. Засега не се знае кои модели от групата ще получат обявения нов двигател, но едно е сигурно - дизелът е още жив! Новият дизелов агрегат, вероятно ще е четирицилиндров турбо с директно впръскване.

Главният изпълнителн директор потвърди, че мегакомпанията ще продължи да бъде в крак с електрификацията на колите си, но добави, че не харесва това внезапно желание да се премине към автомобили на ток. "Електрическите автомобили все още са много скъпи и недостъпни за повечето хора. За това настоявам за създаване на системи за субсидиране. Цялата електрификация е една голяма политическа игра, която освен всичко друго отблъсква средната класа от закупуването на нова кола“, смята португалецът.

Според него COVID паандемията и недостига на полупроводници не са единствените виновници за спада в продажбите на автомобили през миналата година. За отрицателните резултати има пръст и рязкото повишение на цените на новите автомобили, които са настъпили в резултат на технологични подобрения. Те са необходими, за да могат да се спазват по-строгите стандарти за CO2. Таварес също така предупреди за социално-икономическите последици за производителите и потребителите.

Карлос Таварес е бивш главен оперативен директор на Renault, като бе уволнен преди 10 години от скандалния бос Карлос Гон.
Карлос Таварес е бивш главен оперативен директор на Renault, като бе уволнен преди 10 години от скандалния бос Карлос Гон.

По време на посещението си в новата фабрика в Авелино Таварес потвърди, че са планирани 30 милиарда евро инвестиции до 2025 година за прехода към електрически превозни средства и целите за разширяване на гиганта, роден от сливането на FIAT и Peugeot-Citroen.

Главният изпълнителен директор също така потвърди, че скоро всяка марка под егидата на Stellantis ще има поне един чисто електрически модел. Заради това се очаква до 2024 г. всички заводи да започнат производството на хибридни и електрически превозни средства.

Новият дизелов двигател Евро 7, който може да се монтира както на леки, така и на търговски автомобили, е от решаващо значение за фабриката Pratola Serra, където ще се произвеждат и електрифицирани възли и компоненти за автомобили с акумулаторно захранване.

През 2014 г. Таварес бе назначен, за да спаси затъващата PSA група. Само за три години Таварес, бивш шеф в Renault, успя да реорганизира и обнови моделната гама на Peugeot и Citroen, и да превърне френската автомобилна група отново в печеливш бизнес.

Като следващата стъпка португалецът лансира новата луксозна марка с DS и закупи губещите дъщерни марки на GM - Opel и Vauxhall. Само за две години той също ги изкара на печалба, което пък му донесе титлата "Световен автомобилен човек на годината през 2020 г." от жури от 86 членове от 24 държави.

От 2021 г. португалският топ мениджър е големият шеф на Stellantis, автомобилната група, създадена миналата година след сливането на PSA и FCA (Fiat-Chrysler). Мегаструктурата Stellantis вече е номер три в света и включва добре познатите марки Abarth, Alfa, Citroen, DS, Fiat, Jeep, Maserati, Opel и Peugeot.

Предвидени са 30 милиарда евро инвестиции за електрифакиция на всички модели до 2025 година.
Предвидени са 30 милиарда евро инвестиции за електрифакиция на всички модели до 2025 година.

Следователно Таварес е един от най-мощните автомобилни босове в света. Той е известен като човек, който си служи с малко думи и също като Илън Мъск използва кратки съобщения в туитър. Неговото почти болезнено желание за спестяване не се харесва на всички: редица служители, които бяха свикнали с редовни обилни вечери и комфортни пътувания за сметка на компанията, междувременно вече напуснаха.

Когато е възможно, Таварес постоянно пътува с влак във втора класа, лети в икономична и спи в евтини двузвездни хотели. Служители, които пренебрегват строгите правила за корпоративно управление, биват безцеремонно уволнявани - без страхопочитание.

Stellantis реализира около три четвърти от оборота си в Европа, което не е добра основа за завладяване на света. Ето защо сателитните марки трябва да се насочат към нови пазари. За Citroen това е Индия, за Opel - Русия, за Peugeot - САЩ.

Целта е да се увеличат продажбите извън Стария континент възможно най-скоро. За да постигне тази цел, Таварес стартира голяма моделна офанзива с акцент върху електрификацията. Той използва максимално икономическото взаимодействие между различните марки, следвайки примера на Volkswagen Group.

Таварес е известен, че лети в икономична класа и спи в скромни хотели.
Таварес е известен, че лети в икономична класа и спи в скромни хотели.

Според Таварес, за да направят електрическите автомобили достъпни и да ги поддържат печеливши, е необходимо отделните марки да увеличават производителността си с 10 процента годишно за период от пет години.

Таварес обвинява европейските власти, че ограничават креативността и изобретателността на автомобилните производители и е подкрепен в това от повечето му колеги. Главният изпълнителен директор на Stellantis обосновава обвинението си, като заявява, че чисто електрическият автомобил трябва да измине 70 000 километра, преди да бъде компенсиран CO2 отпечатъкът от производството на батерии.

Португалецът признава, че лек хибрид струва наполовина по-малко от напълно електрически и не е разумно да се забраняват ефективните хибридни автомобили с двигател с вътрешно горене. Те са по-достъпни за много по-голяма група хора и незабавно осигуряват спестяване на CO2.

Таварес намира за неразбираемо, че Европа продължава да дава абсолютен приоритет на возила само с електрически мотор, защото са непосилни за повечето хора. Той също така поставя под въпрос финансовите стимули, които някои страни плащат, за да увеличат продажбите на електрически автомобили. Стимули, които увеличават бюджетните дефицити в тези страни.