С годините се променят тенденциите и вкусовете, както и външният вид на гумите и джантите. Гумите са били направени от твърди парчета гума през XIX век, но сега са пълни с въздух. Преди 100 години гумите са били бели. Днес почти всички гуми, които виждаме по пътя, са изцяло черни.

Гумите не са естествено черни. Естественият каучук, един от основните компоненти на гумите, е бял млечен латекс. Първите масово произвеждани гуми за автомобили, велосипеди и мотоциклети са били именно бели.

За производството на модерна гума се използват до 200 съставки. Рафинираните сажди, страничен продукт от непълното изгаряне на въглища и нефт, са ключовата съставка при изработването им.

Производителите на гуми са установили, че добавянето на сажди, полиестер, метал и други синтетични каучукови смеси към естествения латекс помага на гумите да работят по-добре и да издържат по-дълго.

Без сажди гумите не биха издържали дори 5000 километра, твърди Джак Л. Кьониг в книгата си "Полимерна спектроскопия". Това е съставката, която също прави гумите черни.

В допълнение към значителното увеличаване на пробега и издръжливостта на гумата, саждите също така редпазват гумите от сухо гниене, подобряват управлението, стабилността, спирането и разхода на гориво. Освен това саждите бързо разсейват топлината от сърцевината и протектора на гумата, увеличавайки нейния живот.

Саждите също така разреждат статичното електричество. В днешните превозни средства, пълни с високочувствителна електроника, статичното електричество може бързо да повреди скъпите електронни устройства

Гумите са се предлагали и в други цветове освен черния, но клиентите не ги купували. Оранжевите, сините, жълтите и зелените гуми се представят също толкова добре, колкото и черните гуми и отговарят на всички стандарти. Но те така и не са станали популярни.