Преобразуването може да бъде извършено и в гаражен сервиз

 

Със задължението рано или късно да се мине на електрически коли все повече фирми се опитват да приспособят автомобилите с двигатели с вътрешно горене с такива с електрически мотори.

Поредното предложение на френска компания, която ще сглобява от следващата година комплекти за преобразуване, с които старите дизели може да бъдат превърнати в модерни plug-in хибриди возила. Разбира се, не всеки стар дизелов автомобил може да бъде променен на такъв, който ще може да се зарежда от домашния контакт или от обществено устройство на улицата.

Във Франция ще е възможно стари дизелови коли да станат плъгин хибриди, ако са снабдени с 1,4-литров или 1,6 HDi двигател на Peugeot/Citroen или с 1,5 dCi от Renault, който масово се слага и на почти всички нафтови модели на Dacia.

Фирмата GCK

гарантира качествена промяна на старите дизели в екологични возила,

като предлага на пазара комплекта за преобразуване, наречен Twin-E. Електрическият мотор и принадлежащите към него части и компоненти заедно със сглобяването и работата ще струват около 7500 евро, пише френският сайт Caradisiac. Предимство на комплекта е, че преобразуването не изисква специални познания и трябва да може да се извърши в рамките на един ден от сервизи, които не са специално оторизирани от големите автомобилни компании.

При конверсията скоростната кутия се заменя с автоматична с електромотор с мощност 54 к.с. Той ще черпи енергията си

от 9-киловатчасова батерия, която ще се поставя в багажника

или при някои модели в гнездото, където е разположена резервната гума.

Батерията може да се монтира в това комби Peugeot 207 SW на мястото на резервната гума.
Батерията може да се монтира в това комби Peugeot 207 SW на мястото на резервната гума.

С този електромотор промененият стар дизелов автомобил в зареждаем от контакта хибрид трябва да може да изминава около 70 км в чисто електрически режим. Реално обаче по-големите и тежки дизелови коли няма да стигнат толкова далеч с едно зареждане на батериите, колкото по-малките. Батерията може да се пълни с максимум 3 квтч, което трябва да позволи от празна до пълна това да се случи за 3 часа. Батерията се зарежда и по време на движение по инерция.

Старият дизелов автомобил е подложен и на допълнителни настройки по време на преобразуването и

ще позволява на водача да избира три различни режима на шофиране

Първият от тях е чисто електрически и ограничава максималната скорост на автомобила до 70 км/ч. Това не е случайно: системата е създадена главно като решение за хилядите автомобили, които след няколко години вече няма да имат право да влизат в много градски екологични зони във Франция. Много дизелови, но също и бензинови автомобили - и дори не много стари - вече са забранени за каране в централните части на градовете, където plug-in хибридите засега са добре дошли.

Освен това, като се има предвид малката батерия, теглото на тези преобразувани дизелови коли ще бъде по-скоро по-малко, отколкото повече от нов електрически автомобил, а консумацията им на електроенергия в градския трафик не е по-висока, отколкото при електричките.

Френското правителство е наясно с продукта на компанията CGK и гарантира, че той също е признат за екологично решение и клиентите ще могат да се възползват от намалението, което има и в другите возила с електромотор. На практика

субсидията от държавата в някои случаи може да покрие

почти цялата сума от 7500 евро за преобразуването на дизеловата кола.

Renault създаде цяла фабрика за преобразуване и обновяване на употребявани автомобили.
Renault създаде цяла фабрика за преобразуване и обновяване на употребявани автомобили.

Във Франция има няколко милиона коли, които се движат с тези дизелови двигатели, което означава, че потенциалният пазар за комплекта за преобразуване е значителен. Някои примери за модели, в които са доставени тези двигатели, са Peugeot 207, Renault Twingo, Dacia Sandero, Nissan Micra.

С драстичното увеличение на цените на новите коли самите автомобилни производители започнаха  нов бизнес с рециклиране на употребявани коли.

Renault оборудва специална фабрика, която се занимава изключително с обновяването на возила с пробег. Toyota също обяви, че ще започне да се фокусира върху рециклирането на автомобили. Френският автомобилен производител стартира програмата във Флинс, Северна Франция, където Renault има нов завод за автомобили.

Т.нар. Refactory

може да обработва 45 000 употребявани коли годишно

Това са предимно автомобили на три до пет години, за които се грижат експерти в четири различни отдела. Работниците оправят дребни вдлъбнатини, съединяват и подменят части, отново полират лака и правят всичко останало необходимо, за да може колата да стане като нова.

От следващата година в същия завод ще започне и процес по преобразуване на моторни превозни средства с вътрешно горене към електрически.  Този подход, приложен благодарение на партньорството, подписано с Phoenix Mobility, е насочен предимно към професионални клиенти за преобразуване на търговски ванове в такива на ток.