Opel Maxx е направен от алуминий и тежи едва 650 кг
Малък, гъвкав и необикновен. През 1995 г. Opel представи концепта Maxx на автомобилното изложение в Женева, което още тогава представляваше нова форма на мобилност. Това е и първият европейски автомобил с трицилиндров бензинов двигател, който години по-късно навлиза масово сред почти всички модели и е добре познат днес.
“Хората имат различен начин на живот, вкусове и нужди. Конвенционалните автомобили не могат да се справят, тяхната гъвкавост достига своите граници. Но Mахх показва изход от това ограничение”, казаха тогава Opel, обявявайки световната премиера на концепцията за променлив автомобил за града.

Opel предприема нови подходи към каросерията на мъника Maxx. Външната обшивка
не е направена от пресовани стоманени листове,
а е сглобена в модулна конструкция основно от екструдирани алуминиеви профили. Различните секции са заварени заедно, за да образуват една клетка, частично изложена и включена във външните и вътрешните структури. Това е принцип на сглобяване, който е познат преди от самолетостроенето, но напълно нов за производството на автомобили и за която Opel осигурява патентните права.
С дължина от само 2,97 метра и широчина и височина от 1,58 метра автомобилът с две врати предлага сравнително много място. Като двуместен, малкият Opel предлага 500 литра капацитет на багажника и може да превозва предмети с дължина до два метра. Ако има деца, се пуска седалка, вградена в алуминиевата конструкция.

Новаторският дизайн направи сравнително лесно изграждането на превозни средства с различни междуосия и дължини на базата на Maxx. Кабриолет, пикап, офроудър или ван също могат да бъдат построени на една и съща платформа.
Идеята на модела Maxx бе, че просто трябва да расте с различните изисквания и
клиентът трябва да може да променя купето и интериора
дори след като вземе автомобила.
В допълнение към здравата алуминиева конструкция Maxx разполага с въздушна възглавница за водача и антиблокираща спирачна система (ABS) преди 30 години. Предното окачване идва от моделите от среден клас Vectra и Omega, а резервоарът за гориво е монтиран между задните колела за оптимална безопасност, докато алуминиевата конструкция защитава задния край и образува деформируема структура отпред.
Благодарение на използването на лек метал концептуалното превозно средство тежи само около 650 килограма.
Само няколко месеца след премиерата си в Женева Opel Maxx е на сцената на изложението във Франкфурт
като годен за движение прототип -
на суперлеки магнезиеви колела, с карбонови панели на вратите и калници и с икономичен двигател. Модерният тогава еднолитров мотор - първият трицилиндров бензинов агрегат, разработен за серийно производство от европейски производител на автомобили, надминава дори някои четирицилиндрови двигатели от онова време по отношение на мощността.
В текущия тогава цикъл на изпитване Euromix този иновативен Opel се нуждаеше само от 3,9 литра бензин на 100 километра при постоянна скорост от 90 км/ч.
