Твърдотелните батерии, които използват твърди електролити вместо течни, се считат за следващото поколение батерийна технология. Те предлагат по-висока енергийна плътност, по-малко запалими са и могат да се зареждат по-бързо от днешните литиево-йонни батерии.

Научен екип от Техническия университет в Мюнхен, ръководен от професор Томас Ф. Феслер, успя да разработи нов проводим материал, като замени части от лития в литиево-антимонидното съединение с метала скандий. Това създава малки "празнини" в кристалната структура, което улеснява движението на литиевите йони. Резултатът е значително увеличение на проводимостта, с цели 30 процента по-добра от настоящите алтернативи.

Материалът трябва да е термично стабилен и сравнително лесен за производство, използвайки съществуващите химични методи. Един от авторите - Джингуен Дзян, посочва, че изследването е довело до създаването на напълно нов клас съединения. За разлика от предишни рекордьори, които изискваха множество добавки, този нов материал използва само един допълнителен компонент, скандий, за да постигне по-висока проводимост. Откритието е публикувано в научното списание Advanced Energy Materials и бележи важна стъпка към по-безопасни, по-бързи и по-енергийно ефективни батерии, с особено значение за бъдещите електрически коли.