Отговорността за инцидента през нощта, при който почти 300 пътници са били принудени да прекарат блокирани близо час в "ръкава" на пристигнал от Лондон самолет, както и "за зачестилите случаи на лошо обслужване", е изцяло на наземните оператори "Голдеър Хендлинг" и "Суиспорт България". Това заявява в специална позиция операторът на летище "Васил Левски" в София "СОФ Кънект".
По-рано днес вицепремиерът и транспортен министър Гроздан Караджов обяви, че свиква спешна среща в неделя с ръководството на ГД "Гражданска въздухоплавателна администрация" (ГВА), изпълнителният директор на "СОФ Кънект" и неговият екип, представители на Агенция "Митници", Гранична полиция, както и всички наземни оператори, отговарящи за обслужването на пристигащи полети от трети страни. Всяко от звената трябва да представи пред министър Караджов вариант за по-добра организация за влизане в България на пътници, пристигащи от страни извън ЕС.
В позицията на оператора на столичното летище се посочва, че двете компании обслужват пътниците от чекирането им, през проверката на размера на багажите преди отвеждането им до самолета, превозването им с автобус или преминаването им на ръкав и времето за доставянето на багажа.
От летището припомнят, че още през февруари са изпратили на ГД "Гражданската въздухоплавателна администрация" към транспортното министерство документ, с който настояват наземните оператори да спазват базови стандарти за обслужване, но не е последвал никакъв резултат.
"Наземните оператори са избрани от министерството и имат договори за обслужване с авиокомпаниите и дейността им се контролира от въздухоплавателната администрация, която единствено може да повлияе на качеството на обслужване", пишат от оператора на аеропорта.