Приложенията работят и на мобилен телефон и показват пътя до изгодната покупка
Два турски сайта помагат на потребителите в южната ни съседка да намерят по-евтино стоките, които търсят.
Единият - marketfiyati.org.tr, е създаден с правителствена инициатива, като платформата е платена и се поддържа от Турската национална банка и седемте най-големи търговски вериги в страната: A101, BIM, CarrefourSA, Hakmar, Migros, Tanm Kredi и SOK.
В сайта може да се търси конкретна стока, например прясно мляко, салам или нещо друго, и веднага се появяват най-изгодните предложения с точни цени.
Сайтът има и геолокализация, което позволява да се види къде точно спрямо местоположението на потребителя се намира най-изгодната стока, заедно с навигация за пътя дотам. Данните се предоставят от самите търговски вериги, а отскоро приложението работи и за мобилен телефон.
Неговото неудобство е, че дава цените само в големите търговски вериги, но не и в малките квартални магазини. Освен това интерфейсът е само на турски. Сайтът твърди, че в него има към 50 хиляди продукта.
Другият е fiyatbu.com.tr - приложение за мобилен телефон, което се сваля от App store или от Google Play. Според създателите му съдържа около 2,5 милиона продукта в над 4000 магазина. За разлика от първото то покрива всякакви търговски обекти и дори позволява търсене чрез баркод или име на конкретен продукт. Като го открие, насочва потребителя как да стигне до обекта, който го предлага.
Цените обаче са с една степен по-малко надеждни, защото се въвеждат от самите потребители. Има много добри възможности за вадене на цени по региони и съставяне на анализи, тъй като цената на продуктите може да се гледа и в исторически план назад във времето. То също обаче работи само на турски и не може да ориентира чужденците. Затова пък турското интернет пространство гъмжи сайтове със съвети как да се направи най-изгодната покупка.