В периода 1 - 8 април се наблюдава стабилизиране на увеличеното потребление на телефонни услуги и достъп до интернет спрямо периода преди обявяване на извънредното положение и не се отбелязват съществени изменения в трафика, съобщава Комисията за регулиране на съобщенията /КРС/.

Според данните, подадени към КРС, до 8 април потреблението се е увеличило спрямо стандартната седмица преди обявяване на извънредното положение, както следва: мобилна мрежа, гласов трафик - 25 процента; мобилна мрежа, трафик на данни - 17 процента;
фиксирана мрежа, гласов трафик - 19 процента; фиксирана мрежа, трафик на данни - 34 процента.

Мобилните оператори извършват постоянно наблюдение на сигурността и целостта на мрежата, с цел осигуряване на непрекъсваемост на услугите, посочват от КРС.

Комисията следи за състоянието на предоставения на мобилните оператори радиочестотен спектър, като се извършват и специализирани измервания по отношение качеството на предоставяните услуги. Проведените наблюдения и тестове показват, че до момента не е констатирано прекъсване или отклонение от нормалната работа на мобилните мрежи. При проведени над 4000 тестa са констатирани нива, съответстващи на добра степен на покритие и 99.97 на сто успешни повиквания за гласовите услуги. За 4G (LTE) мрежите се следи скоростта на достъп до файлове в интернет през мрежите на мобилните оператори, като са измерени средни скорости от 50 - 149 Mbps за София и 19-28 Mbps в някои райони от страната.

Мобилните оператори са предприели допълнителни действия в помощ на клиентите в условия на пандемия, включващи:
- Предоставяне на допълнителни обеми от данни (МВ) без увеличение на цената на услугата;
- Предоставяне на безплатен трафик към различни платформи за обучение от разстояние (нулево таксуване);
- Предоставяне на полезна информация по различни начини - чрез интернет страниците си, SMS и информиране чрез съобщения в пресата.

Установени са били опити за телефонни измами от типа "пропуснато обаждане". След извършена проверка от страна на КРС, операторите са противодействали на измамите, включително и чрез блокиране на повикванията.

Продължават мерките на пощенските оператори за осигуряване предоставянето на пощенските услуги, при спазване на всички противоепидемични изисквания в условия на пандемия, като е засилен контролът при посещения на офиси във връзка с получаване на пратки.
Универсалната пощенска услуга (УПУ) се предоставя на територията на страната, като има промени в работното време на някои пощенски станции. Запазва се обявената промяна от "Български пощи" ЕАД в предоставянето на УПУ за чужбина, съгласно която дружеството временно е преустановило приемането на всички изходящи международни препоръчани пратки и колети. Приемат се непрепоръчани пратки до държави, за които е наличен транспортен капацитет и не са отказали обработка на международна поща, се посочва в съобщението.
По данни на пощенските оператори се наблюдава увеличение на дела на пратките, доставяни до адрес, което води до предоставяне на допълнителни услуги, отчитат от Комисията за регулиране на съобщенията.