Бизнес хонорис кауза - признание за достойни работодатели, които променят средата

  • 0
authorАвтор: 24 часа

Бизнес хонорис кауза - признание за достойни работодатели, които променят средата

Десислава Олованова

Кампания на “24 часа” за социално отговорните компании в България 

“Бизнес Хонорис Кауза” e новата национална информационна кампания, която вестник “24 часа” стартира.

Тя е за социално отговорно предприемачество и чрез нея ще отличим добрите практики в сферата на корпоративната социална отговорност и изграждането на работодателска марка. Основни партньори на кампанията са “Кауфланд” и Българската банка за развитие.

“Бизнес хонорис кауза” ще представя пред обществото онези български компании, които мислят не само за своя бизнес, но и за устойчивото развитие на икономиката, подпомагането на местните общности и повишаване качеството на живот.

В края на годината ще отличим постижения в различни категории:

4 Развитие на човешкия капитал и условията на труд

4 Опазване на околната среда

4 Повишаване на качеството на живот в града/общината

4 Принос за развитието на образованието

4 Подпомагане на хора в неравностойно положение

4 Развитие на гражданското общество и др.

4 Меценатство и култура

4 Принос в борбата с COVID-19

4 Развитие на културно историческото наследство и духовност

Кампанията стартира през март във вестника и сайта 24chasa.bg.

Право на участие

в конкурса има

всяка българска

фирма

без значение от мащаба - малка, средна или голяма. Кандидатстването ще става през сайта 24chasa.bg, където фирмите ще трябва да попълнят обикновен формуляр.

Редакцията на “24 часа” ще се свърже с номинираните компании и ще разкаже за техните инициативи и проекти в сферата на корпоративната социална отговорност.

Всички номинирани компании ще бъдат допълнително представени и в Алманах на отговорния бизнес, който ще бъде разпространен заедно с “24 часа”.

Част от целогодишната ни кампания ще бъдат и мастър класове - онлайн лекции от 60 минути, в които топ мениджъри на социалноотговорните компании ще споделят опита си. Съветите им ще бъдат насочени към студенти и млади хора в началото на своето кариерно развитие.

В края на годината кампанията ще приключи с тържествена церемония по отличаване на достойните работодатели с титлата “Бизнес хонорис кауза”, която включва статуетка (кадуцей - символа на съзидателната сила) и грамота. Наградите ще бъдат определени от компетентно жури, което ще разгледа всички постъпили кандидатури през годината и ще отличи най-достойните сред тях по ясни и публични критерии.

Вече 30 години

“24 часа”

подкрепя умни

хора и смислени

каузи

Като показва постиженията им. “Достойните българи”, “Лекарите, на които вярваме”, “Вдъхновителките”, “Големите малки”, “Отличниците на България”...Това са част от най-утвърдените национални кампании на “Медийна група България”. В тях разказваме истории, показваме добрите примери, отличаваме най-достойните. Хора и фирми, които се грижат не само за личния си успех и печалба, а дават добавена стойност на живота ни като общество.

От години “24 часа” е партньор и на Българската агенция за инвестиции в конкурса “Инвеститор на годината”. Утре - 2 март, ще бъдат отличени тазгодишните победители. А издателят на “24 часа” Венелина Гочева за пореден път ще връчи награда именно за социална инвестиция.

Пандемията от COVID-19 доказа, че дори и във времена на криза, когато бизнесът трябва да мисли за собственото си оцеляване, фирмите намериха начин да бъдат полезни на всички. Милиони бяха дарени в борбата с коронавируса. Това на практика напълно доказа достоверността на световното проучване на Edelman от юли 2020 г., според което над 80% от хората очакват от бизнеса да реши както личните им, така и обществени проблеми.

Над 60% от анкетираните посочват бизнеса като надежден източник на информация и защитник с влияние върху глобалните процеси, дори при пандемични кризи.

По данни на Българския дарителски форум през 2019-а - още преди пандемията и последвалата криза, обемът на даренията от компаниите у нас е възлизал на внушителните 41 709 278 лева. Спрямо 2018 г. има ръст на дарените от бизнеса средства от 14%.

Приоритетно

фирмите

подкрепят

развитието на

деца и млади

хора,

като инвестират в сферите “Образование и наука” и “Социална подкрепа”. На следващо място са каузите, свързани с опазване на околната среда.

Политиките на все повече компании следват убеждението в смисъла и ползата от корпоративната социална отговорност. А системните усилия на бизнеса да подкрепя национални обществени кампании, местни общности и каузи водят до сериозни промени в средата. Според проучване на Българския дарителски форум компаниите подкрепят каузи, зад които обществото е обединено.

Доверието в бранда

е най-важно днес

Продажбите зависят все повече

от недекларираната солидарност

Доверието към марката става ключово в днешното време. Наблюдения на потребителското поведение по време на изолацията показа, че най-важно за продажбите е доверието към бранда на потребителите.

Не толкова добрата оферта, а усещането, че производителят или търговецът се отличават с безупречен интегритет. Всеки случай на хитруване и опит за възползване от тежката ситуация се наказва с необявен потребителски бойкот. Спрямо брандове, които уволняват много хора или надуват цените, или са заподозрени, че имат друго неетично поведение като например банки, които са прекалено безкомпромисни с длъжниците си. Тоест чувството за солидарност, което бе най-видимо с увеличените данъчни приходи, защото хората смятат за редно да платят задълженията си към обществото, става невидимият маркетингов фактор. По-силен от инстинктите, върху които се гради цялата търговия - алчност и похот. Може би това също е инстинкт - за самосъхранение, но при променените потребителски навици това марките да изглеждат (а и да са) коректни, е най-важно. Т.нар. недекларирана солидарност се изразява в редица спонтанно възникнали акции, при които потребителите искат да похарчат парите си към бизнеса на съседа или при сънародници изобщо.

Има и още нещо - промяна в търговските канали. Все повече сделки се сключват електронно. При т. нар. permission marketing е нужно потребителят да вярва на бранда много повече, отколкото при нормално посещение в магазин и оглеждане на стоката физически. Всъщност вакханалията на персонализирана реклама направи много по-водещо усещането у потребителя, че някакви богати и могъщи фигури се възползват от него.

А изграждането на доверие преминава през това да докажеш, че брандът не злоупотребява - нито с персонала си, нито с желанията на потребителя, нито с пазарното си положение.

Десислава Олованова, изпълнителен

директор на McCann Erickson Sofia:

Емпатията към

потребителите е в

основата на всяка

смислена кампания

Емпатията към потребителите седи в основата на всяка ефективна и смислена комуникация. Ако не се поставим в обувките на хората, не разберем моментните им страхове, надежди, вълнения, няма да достигнем до тях.

Изолацията и промените след нея естествено се отразиха на бизнеса, както и на рекламата. Промяна настъпи в самите хора, които са целеви групи на нашите клиенти. Начинът, по който им говорихме преди март 2020-а, трябваше да се промени за време и ситуация, която не сме познавали досега.

* По време на пандемията McCann Erickson Sofia - част от известната международна компания McCann Erickson, заедно с десетки техни офиси по света прави кампанията “Thank you, doctors” (“Благодарим ви, лекари”) и България е една от първите държави, която се включва в нея.

Александър Дурчев, изпълнителен

директор на All Channels

Communication Group:

Социалната роля

на всяка отговорна

компания е да

развива обществото

Пазарът се крепи на компаниите, които разбират важността на това да бъдат видими и адекватни на пазара независимо от катаклизмите, които преживяваме. Тоталното спиране на всякаква комуникационна дейност е пагубно най-вече за самите марки. Въпреки страха и паниката хората подсъзнателно живеят с тях - очакват да ги виждат, да разбират тяхната реакция и позиция към случващото се в страната и по света.

Това е и социалната роля, която всяка една отговорна компания има - да увеличава капитализацията си, но и да развива обществото и да подпомага развитието на партньорите си. Ясно е, че всички го могат в “мирни” времена. Сега разбираме, че тази роля е особено важно да се демонстрира в шантавите времена, в които живеем.

Николай Неделчев, главен изпълнителен

директор на Publicis Groupe България:

Точно сега може да бъдат

изградени по-силни връзки

между потребител и марка

Пандемията създаде условия и даде време на хората да погледнат както навътре в себе си, така и към света около тях, изостряйки чувствителността си към фалша или безразличието на част от корпоративния свят. Много от новите поведенчески модели няма да изчезнат след преодоляване на пандемията и ще останат в живота на хората. Хората ще възприемат ролята си на потребители по доста по-различен начин и за търговските марки ще бъде задължително да държат “ръката си на пулса” и да интерпретират правилно промените в ценностната им система и тяхното потребителско поведение.

Именно сега може да бъдат изградени още по-силни връзки между потребителите и марките, които ги разбират и правят живота им по-лесен, по-сигурен, по-интересен. Защото хората се нуждаят от доверие, сигурност, подкрепа. Първата стъпка е да се наблюдават и анализират променящите се потребителски нагласи и приоритети, втората е по-голямата персонализация и контекстуализация на съобщенията и, разбира се, автентичният тон на комуникация.

Ако приемем, че марките, които продължат своите инвестиции в маркетинг, ще излязат пред конкуренцията, когато настъпят по-добрите времена, то правилата за ангажиране на потребителите в “новото нормално” тепърва предстоят да бъдат дефинирани. Едно обаче е сигурно - сегашните времена предлагат възможност да се премине от “режим на оцеляване” към “режим на преоткриване”. Точно както беше в ерата, когато интернет навлезе в бизнеса. Много компании, които не успяха да се приспособят към новата реалност, фалираха или се маргинализираха, докато други като Google, Facebook, Twitter, PayPal на гърба на интернет се превърнаха в новите “звезди” на бизнеса.

Томислав Цолов,

генерален мениджър

на APRA Porter Novelli:

Компаниите да

мислят първо

за обществото

- така смятат

77% от хората

Малко след началото на сегашната криза - през март 2020-а, Coca-Cola обяви, че спира всичките си рекламни кампании за неопределен период от време и ще се фокусира върху работата с местни общности. Много от другите международни корпорации също имаха подобен сценарий. Част от тези инвестиции бяха насочени към различни дарителски кампании, проекти, свързани с корпоративната социална отговорност, както и към работа в посока управление на кризи, породени от вируса.

Отговорността на компаниите беше да запазят най-важното по време на криза - честните и открити отношения със служителите, клиентите, партньорите и местната общност.

Според американско изследване, направено от нашия партньор - световната агенция “Портър новели”, 77% от хората са на мнение, че компаниите трябва да вземат решения в по-широк обществен интерес, да мислят първо за обществото, а след това за акционерите си. Защото всички сме в тази ситуация заедно и само заедно можем да продължим да се развиваме в нея. При това положение е логично бизнесът да има водеща роля при откриването, разработването и прилагането на правилата, в които това може да се случи най-добре за всички. Фактът, че хората очакват такива решения, означава нещо много важно - те вярват, че бизнесът може да се справи.

Предприетите адекватни мерки от страна на компаниите влияят изключително положително на имиджа им - над 70% от хората заявяват доверие и лоялност към такива организации. Категорично всичко това важи с пълна сила и за България. Имаме доста примери.

Така че най-важното е:

4Адекватни действия и преформулиране на мисия, визия и послания. Това е единственият начин за запазване на доверието и симпатията на клиентите и общностите към брандовете и компаниите.

4Ясна и честна комуникация от страна на властите към обществото и на бизнеса към клиентите и служителите.

Най-четени

Германската млечна компания “Меггле” затваря завода си в Шумен, освобождава 95 души

Германската млечна компания “Меггле” затваря завода си в Шумен, освобождава 95 души

Германският млекопроизводител “Меггле” се изтегля като млекопреработвател от нашия пазар и затваря завода си в Шумен, съобщиха от компанията. Това ще стане от 1 октомври, като мотивът е, че Meggle Group преструктурира бизнесоперациите си в цяла Югоизточна Европа. В същото време от компанията признават

Христо Иванов и Атанас Атанасов искат да върнат “Юбер”, таксиджии на бунт

Христо Иванов и Атанас Атанасов искат да върнат “Юбер”, таксиджии на бунт

Компанията имаше бизнес у нас през 2014 г., но бе спряна Искат да се махне и синият талон към книжката на шофьорите Да се даде възможност на мобилни приложения за споделено пътуване като “Юбер” да се върнат на пазара у нас, но при определени условия. Това е едно от предложенията за промяна в Закона за автомобилните превози

Взеха на документи скъпа кола на Ивайло Пенчев, станал жертва на измама

Взеха на документи скъпа кола на Ивайло Пенчев, станал жертва на измама

Собственикът на "Уолтопия" Ивайло Пенчев станал жертва на измама и му отнели скъпа кола по документи. Ето какво разказва самият той във фейсбук профила си: "Искам да ви споделя за едно престъпление, на което станах жертва, и което мисля че няма как да се получи без участието на държавни институции. Брутално е и може да се случи на всеки от вас

В Северозапада предпочитат да си закупят агне за Великден от стопаните

В Северозапада предпочитат да си закупят агне за Великден от стопаните

Повече са фермите, които директно предлагат агнета и ярета за Великден и Гергьовден. В Областната дирекция по безопасност на храните в Монтана заявка са подали собствениците на 17 ферми, с 6 повече от 2020 година. "Хората могат да са спокойни. Клането на животните се извършва под стриктен ветеринарен контрол

Пети блок на АЕЦ "Козлодуй" спря

Пети блок на АЕЦ "Козлодуй" спря

В АЕЦ "Козлодуй" започна днес плановият годишен ремонт на пети блок на атомната централа, съобщиха от централата. На блока ще бъде извършено презареждане на реактора за следващата горивна кампания и дейности, свързани с безопасността и с дългосрочната експлоатация на ядреното съоръжение. Планирано е изпълнение на превантивно техническо обслужване

Млад китаец създаде свой бизнес модел за родното му село

Млад китаец създаде свой бизнес модел за родното му село

„Готвачът, който не иска да бъде шивач, не е добър шофьор.“ Така се шегува Фън Инцян, който следва свой бизнес път точно по този начин. Той завършва Университета за наука и технологии в гр. Чунцин в специалност „Металургия“, но продължава да обича селския живот, защото е израсъл на село. След дипломирането Фън Инцян работи две години в предприятие

И 12-те млрд. лева за България от ЕС не събраха нови и стари политици

И 12-те млрд. лева за България от ЕС не събраха нови и стари политици

Депутатите задължиха Бойко Борисов да им представи плана за възстановяване на 21 април Вместо дебат по същество - скандали и обиди  Не чуха призива на бизнеса за съгласие в полза на икономиката Май нито старите, нито новите народни представители чуха тревогите и призива на българския бизнес да загърбят скандалите и да се обединят в името на

Повече пари за водород, саниране и фотоволтаици на покривите

Повече пари за водород, саниране и фотоволтаици на покривите

Общо инвестициите за зелен преход на икономиката са увеличени с близо 500 млн. до 3,8 млрд. лв., според третия вариант на плана за възстановяване Днес новият парламент за втори път ще дискутира плана за възстановяване, по който България може да получи над 12 млрд. лв. безвъзмездно от ЕС и още над 8 млрд. като дългосрочни заеми

Вижте кои мерки се облекчават от понеделник (Заповед)

Вижте кои мерки се облекчават от понеделник (Заповед)

Считано от понеделник, 19 април, посещенията в детски центрове, клубове и други, предоставящи организирани групови услуги за деца, се допускат при използване на не повече от 50% от капацитета на помещението и носене на защитни маски за лице от персонала. Това нарежда министърът на здравеопазването с издадена днес заповед

Кантарджиев: Да се отложи отварянето на стадионите и на нощните заведения

Кантарджиев: Да се отложи отварянето на стадионите и на нощните заведения

"НОЩ стартира с 4 лекари, хора от Външно министерство, Гранична полиция и полицията. Имахме задачи – да информираме правителството за движението на епидемията, което ще продължаваме да правим, и да координираме държавните институции". Това заяви  проф. Тодор Кантарджиев за "Офанзива с Любо Огнянов" по NOVANEWS Според него моловете не са толкова

Най-коментирани

Азиатският форум Боао: Икономическият растеж на Азия ще надвиши 6,5%

Азиатският форум Боао: Икономическият растеж на Азия ще надвиши 6,5%

На 18 април в Хайнан бе открит Азиатският форум Боао, чиято главна тема тази година е „Огромните промени в света: Съвместно споделяне на постиженията от глобалното управление и изграждане на инициативата „Един пояс, един път““. В рамките на форума бяха представени и два доклада, в които се посочва, че през 2021 г

България има два пъти по-голям фискален резерв от минимум изискуемия (Видео)

България има два пъти по-голям фискален резерв от минимум изискуемия (Видео)

Фискалният резерв към 31 март тази година възлиза на 7 млрд. и 900 млн. лева, посочи министърът на финансите в оставка Кирил Ананиев на пресконференцията в централата на ПП ГЕРБ. Той добави, че в началото на следващата седмица фискалният резерв ще надхвърли 8 млрд. лева. "Ние имаме два пъти по-голям фискален резерв от минимално изискуемия фискален

Бизнес и синдикати искат още 1,5 млрд. лв. към 12-е млрд. и планът за възстановяване да бъде внесен до 30 април

Бизнес и синдикати искат още 1,5 млрд. лв. към 12-е млрд. и планът за възстановяване да бъде внесен до 30 април

Бизнесът и синдикатите искат още 1,5 млрд. лв. да бъдат прибавени към 12-е млрд. лв. в плана за възстановяване и устойчивост. Това заявиха представителите на Асоциацията на индустриалния капитал в България, КТРИБ, БСК и БТПП и на синдикатите - КНСБ и "Подкрепа", на пресконференция. Те оповестиха и обръщение към парламентарно представените партии в

Турция разтърсена от мащабна измама с криптовалута

Турция разтърсена от мащабна измама с криптовалута

"Ударът на века с криптовалута", пише в заглавие турският в. "Сабах" тази сутрин. "Светът на дигиталните пари се разтресе от най-голямата измама в историята на републиката", предаде БТА.  Вестникът съобщава за предполагаемата измама на платформата за криптовалута Thodex, чиито потребители се оплакаха, че нямат достъп до авоарите си

Мораториумът спира 6-има директори на болници, концесии на 9 плажа и на летище Пловдив (Обзор)

Мораториумът спира 6-има директори на болници, концесии на 9 плажа и на летище Пловдив (Обзор)

Парламентарни емоции с неясен резултат Въпреки патоса от това решение, което ГЕРБ даде на КС, подадените за вписване бордове не може да се спрат, продължават и пътните проекти 6 болници може да останат без директори, а 9 плажа - да не бъдат концесионирани заради мораториум, който Народното събрание наложи на правителството

За стари задължения абсолютната давност ще важи от 2031 г.

За стари задължения абсолютната давност ще важи от 2031 г.

Конституционният съд бе поставен в неудобното положение да коригира обещания на политици Конституционният съд отмени частично абсолютната давност. Какви са причините за това решение след така шумните дебати по приемането на закона? Абсолютната давност беше въведена в една предизборна обстановка и отразяваше повече желанието на политиците да

България пак трета в ЕС по най-нисък дълг, само 0,1% ни дели от второто място

България пак трета в ЕС по най-нисък дълг, само 0,1% ни дели от второто място

България остава на трето място в Европейския съюз по най-нисък дълг спрямо брутния вътрешен продукт (БВП). Това показват данните на европейската статистическа служба Евростат. На първо място е Естония с 18,2%, след това е Люксембург (24,9%) и България (25%). Данните показват, че всъщност само 0,1 на сто ни делят от второто място

Американска агенция дава 1 млн. долара за план за “Топлофикация - София”

Американска агенция дава 1 млн. долара за план за “Топлофикация - София”

Близо 1 милион долара за изготвяне на пътна карта за развитие на “Топлофикация - София” ще даде Американската агенция за търговия и развитие (USTDA). Столичният общински съвет одобри днес подписването на споразумение за отпускане на безвъзмездна помощ за извършване на проучване, което да включва разработване на пътна карта за надграждане на

Приемат с 37,2% повече инженери в университетите

Приемат с 37,2% повече инженери в университетите

Общият брой на приеманите студенти през учебната 2021/2022 г. ще бъде увеличен с 3,2%, или с 1256 места, спрямо миналата учебна година. Това предвижда проект на решение на Министерския съвет за броя на студентите и докторантите в държавните университети през учебната 2021/2022 г. Заради политиките на Министерството на образованието и науката да се

С над 376 хиляди лв. Горна Оряховица ще създава еко отношение към боклука

С над 376 хиляди лв. Горна Оряховица ще създава еко отношение към боклука

Проектът “Община Горна Оряховица работи за общество с нулеви отпадъци“ бе представен в Деня на Земята. Проектът е по процедура „Изпълнение на демонстрационни проекти в областта на управление на отпадъците“ и се финансира от Оперативна програма „Околна среда 2014 - 2020“. Идеята е да се формира у гражданите екологично отношение към отпадъците

Мораториумът спира 6-има директори на болници, концесии на 9 плажа и на летище Пловдив (Обзор)

Мораториумът спира 6-има директори на болници, концесии на 9 плажа и на летище Пловдив (Обзор)

Парламентарни емоции с неясен резултат Въпреки патоса от това решение, което ГЕРБ даде на КС, подадените за вписване бордове не може да се спрат, продължават и пътните проекти 6 болници може да останат без директори, а 9 плажа - да не бъдат концесионирани заради мораториум, който Народното събрание наложи на правителството

За стари задължения абсолютната давност ще важи от 2031 г.

За стари задължения абсолютната давност ще важи от 2031 г.

Конституционният съд бе поставен в неудобното положение да коригира обещания на политици Конституционният съд отмени частично абсолютната давност. Какви са причините за това решение след така шумните дебати по приемането на закона? Абсолютната давност беше въведена в една предизборна обстановка и отразяваше повече желанието на политиците да

България пак трета в ЕС по най-нисък дълг, само 0,1% ни дели от второто място

България пак трета в ЕС по най-нисък дълг, само 0,1% ни дели от второто място

България остава на трето място в Европейския съюз по най-нисък дълг спрямо брутния вътрешен продукт (БВП). Това показват данните на европейската статистическа служба Евростат. На първо място е Естония с 18,2%, след това е Люксембург (24,9%) и България (25%). Данните показват, че всъщност само 0,1 на сто ни делят от второто място

Американска агенция дава 1 млн. долара за план за “Топлофикация - София”

Американска агенция дава 1 млн. долара за план за “Топлофикация - София”

Близо 1 милион долара за изготвяне на пътна карта за развитие на “Топлофикация - София” ще даде Американската агенция за търговия и развитие (USTDA). Столичният общински съвет одобри днес подписването на споразумение за отпускане на безвъзмездна помощ за извършване на проучване, което да включва разработване на пътна карта за надграждане на

Приемат с 37,2% повече инженери в университетите

Приемат с 37,2% повече инженери в университетите

Общият брой на приеманите студенти през учебната 2021/2022 г. ще бъде увеличен с 3,2%, или с 1256 места, спрямо миналата учебна година. Това предвижда проект на решение на Министерския съвет за броя на студентите и докторантите в държавните университети през учебната 2021/2022 г. Заради политиките на Министерството на образованието и науката да се

Фонд "Земеделие" изплати над 480 млн. лв. на земеделците за зелени плащания

Фонд "Земеделие" изплати над 480 млн. лв. на земеделците за зелени плащания

ДФ „Земеделие” изплати 480 436 511 лв. за Кампания 2020 по Схемата за плащане за селскостопански практики, които са благоприятни за климата и околната среда - зелени директни плащания (ЗДП). Подпомагане получиха 54 650 земеделски стопани, които спазват благоприятни за климата и околната среда селскостопански практики, съобщиха от ДФЗ

Паргов: Не трябва да се стига до приватизация на „Топлофикация София“

Паргов: Не трябва да се стига до приватизация на „Топлофикация София“

Трябва да има комитет за наблюдение, които да е в тесен контакт с консултанта, за да може да следим неговата работа и за всяко негово действие, категоричен е лидерът на БСП - София Работата на консултанта трябва да доведе подходящ външен мениджмънт, който да управлява ефективно „Топлофикация-София“. Работата му не бива да доведе до приватизация

Борисов: Осигурихме допълнителни 50 лева към пенсиите и за месец май

Борисов: Осигурихме допълнителни 50 лева към пенсиите и за месец май

„Отпускаме допълнителни 50 лева към пенсиите и за месец май. Средствата са в размер на 104 400 000 лева и ще бъдат изплатени на всички пенсионери независимо от размера на техните пенсии“. Това заяви премиерът Бойко Борисов по време на извънредното правителствено заседание, което се проведе днес чрез видеоконферентна връзка

България е сред страните в ЕС с най-нисък дълг

България е сред страните в ЕС с най-нисък дълг

Бюджетният дефицит в ЕС като цяло е нараснал до 6,9 на сто от брутния вътрешен продукт (БВП), а в еврозоната - до 7,2 на сто през 2020 година, съобщи европейската статистическа служба Евростат. Същевременно държавният дълг е нараснал до съответно 90,7 на сто и 98 на сто на фона на пандемията от коронавирус и мерките

Милен Велчев: Не е добре да се вдигат данъци, но ако се налага, може да е ДДС, при това временно

Милен Велчев: Не е добре да се вдигат данъци, но ако се налага, може да е ДДС, при това временно

За да се възползваме пълноценно от Плана за възстановяване и устойчивост и от новата 7-годишна рамка за европейско финансиране, е необходимо стабилно правителство с разумни политики, казва бившият финансов министър Още акценти: Може би ще се наложи актуализация на бюджета от следващото правителство Опитът показва