Започна модернизацията на 10 км жп линия от София до Волуяк. Стартът бе даден от зам.-министъра на транспорта Нели Андреева и генералния директор на НКЖИ Красимир Папукчийски.
Договорът за модернизация на жп възел "София" включва проектиране и строителство. Проектните дейности обхващат техническо и работно проектиране на коловозното развитие на централна гара София и междугарието София - Волуяк за модернизацията на двупътен
железен път, контактната мрежа и изграждане на нов трети електрифициран коловоз от Централната гара в София до гара Волуяк.
В участъка ще бъдат построени нови приемни здания в гара Волуяк и спирка "Обеля", а спирките Надежда и Връбница ще бъдат обновени. Предстои изграждането на изцяло нова гара Обеля, която ще включва 6 броя електрифицирани коловози, паркинги и съоръжения за връзки с обществения транспорт, включително със столичното метро.
В цялата отсечка ще бъдат изградени нови перони, пешеходни подлези и надлези с осигурена достъпност на лица с увреждания и лица с намалена подвижност. Очаква се намаляване на трафика в София, както и времето за пътуване за товарните и пътнически влакове по направлението от турската граница в посока към границата със Сърбия.
Предвидените шумозащитни съоръжения в района на гарите ще сведат до минимум шума за живеещите в района от преминаващи влакове, а предпазните огради ще ограничат нерегламентираното пресичане на жп релси от гражданите.
Обект „Проектиране и строителство за модернизация на коловозно развитие на Централна гара София и жп участък Централна гара София-Волуяк“ е част от проект „Развитие на железопътен възел София: железопътен участък София-Волуяк“ и се съфинансира със
средства по Механизма за свързване на Европа. Стойността на договора за строителство е 199 850 060, 56 лева без ДДС, а негов изпълнител е консорциум „ЗГОП БЪЛГАРИЯ“, включващ фирмите: „Тодини България“ ООД и Стопанско дружество ЗГОП АД.
Железопътната свързаност на страните от Западните Балкани е от изключителна важност, което налага необходимостта от бързо реализиране на инфраструктурни проекти по направленията към Сърбия и Северна Македония. Това съобщи заместник-министърът на транспорта, информационните технологии и съобщенията Нели Андреева по време на церемонията за стартирането на проекта „Развитие на жп възел: София-Волуяк“. Той се съфинансира със средства по Механизма за свързване на Европа (МСЕ). Стойността на договора за строителство е 199 850 060 лева без ДДС, а негов изпълнител е „ЗГОП БЪЛГАРИЯ“ ДЗЗД, включващо фирмите: „Тодини България“ ООД и Стопанско дружество ЗГОП АД.
Развитието на коридор „Ориент/Източно-Средиземноморие“ от сръбска граница-София-Пловдив-Бургас, с отклонение Свиленград се изпълнява в съответствие с европейските регламенти и единственото, което остава да завършим по него е направлението от София към сръбска граница, заяви заместник-министър Андреева. „Със старта на този проект, вярвам че правим първата крачка към това и очаквам съвсем скоро да стартира и проектът Волуяк-Драгоман, с което ще продължи модернизацията на жп линията „София-Драгоман-сръбска граница“, допълни още тя.
Политиката на Министерството на транспорта, информационните технологии и съобщенията е активно подобряване на мобилността и свързаността с всички съседни страни, както и за укрепване на отношенията в икономическо и социално естество. Предприети са действия за изграждането на железопътна връзка и със Северна Македония.
„Надявам се, по този начин да допринесем за „Зелената сделка“, чийто приоритети са прехвърляне на трафика от автомобилен към железопътен транспорт както на пътници, така и на товари. Да осигурим безопасност на превозите и да придадем на железниците ни един по европейски вид, каза в заключение Нели Андреева.