76-ият международен филмов фестивал в Кан започна, а на една необичайна световна премиера можете да бъде видяна не в киносалона, а на пристанището на града в Южна Франция. Марката BMW и производителят на лодки TYDE представиха THE ICON - първата луксозна лодка от този тип с чисто електрическо задвижване.

С дължината си от 13,15 метра и максималната скорост от 30 възела THE ICON е пионер на един нов тип водни превозни средства с чисто електрическо задвижване. Идеята за концепцията за този новаторски съвместен проект е на BMW. Разработката и реализацията на концепцията е поверена на конструктора на лодки TYDE. А високоволтовите батерии на BMW i осигуряват захранването за мощното електрическо задвижване.

THE ICON впечатлява с мощното си задвижване, което в същото време е безшумно и с нулеви емисии. Благодарение на подводните криле плавателният съд е бърз, без да предизвиква вълни или голяма килватерна следа.

Подводните криле, т. нар. Hydrofoils, понижават потреблението на енергия с до 80 % в сравнение с конвенционален корпус. Благодарение на Foiling технологията, при която лодката се издига над повърхността на водата, се постига и по-висок комфорт на возене, както и по-висока скорост.

Двата електромотора с мощност по 100 квт се захранват с енергия от 6 батерии от BMW i3 с капацитет общо 240 квтч, които осигуряват впечатляващия пробег от над 50 морски мили (близо 100 км). Круизната скорост е 24 възела. Максималната скорост достига 50 възела (55 км/ч). С иновативното си задвижване и подводните криле THE ICON осигурява почти безшумно плъзгане без вибрации, удари или разклащане от вълните.

Впечатляващото озвучаване на борда с брилянтно качество на звука се осигурява от системата Dolby Atmos. Акустичната концепция, която освен звука от задвижването включва и приятни, интуитивни функционални звуци, е дело на двукратния носител на Оскар Ханс Цимер.

Корпусът на плавателния съд, който се състои от много плоско тяло и централна опора за прозрачната архитектура, е подчинен на технически прецизен дизайнерски език. Оформлението в призматична форма осигурява широчина от 4,5 метра в задната част. Благодарение на това се осигурява особено разточителен вход в луксозния салон. Корпусът на плавателния съд се отличава с олекотена оригами структура. Тъй като технологията на подводните криле осигурява особено спокоен ход, дизайнерите се възползваха от възможността да заменят конвенционалните бордове с големи стъклени повърхности.

В салона се влиза през извити стъклени врати, а там пътниците са посрещнати от мебели, подредени върху луксозен килим, който напомня на калейдоскоп. Всяка мебел е изработена от ламарина, чиято зърнеста текстура отразява слънчевата светлина върху пода като вълните в морето.

Седалките, които могат да се въртят на 360 градуса, позволяват ориентирано към потребителя изживяване, при което всичко, от което се нуждаете, е лесно достъпно – включително Infotainment система с таблети. С едно просто завъртане седалките могат да бъдат пренаредени за социално взаимодействие.

Командният блок е разположен централно и впечатлява с руля и инструментите в автентичен за BMW дизайн. На мястото на морските навигационни уреди една нова интерпретация на BMW Interfaces съчетава всички важни функции в един дигитален управляващ блок. Интерфейсът между човека и машината е 32-инчов тъч дисплей с разделителна способност 6К и визията и усещането на системата за управление BMW iDrive. В комбинация с BMW Operating System 8, тя дава възможност за едно ново измерение на визуализация на информацията и дигитално взаимодействие. Ключови функции, като информация за пробега и метеорологични информации, могат да бъдат достъпни чрез гласови команди.

Плавателният съд, представен за първи път в Кан, не е нито дизайнерски прототип, нито концепция, а напълно готов за производство сериен продукт с новаторска технология.