Още през септември автомобилите на Tesla, оборудвани със системата FSD, най-накрая биха могли да поемат самостоятелно контрола и по европейските магистрали. Това е голям регулаторен напредък, но такъв, който ще остане ограничен и винаги под строг човешки надзор.
Tesla най-накрая изглежда готова да пусне своите коли в автономна експлоатация в Европа, както в момента е в САЩ. Икономическата комисия за Европа на ООН даде зелена светлина, приемайки ключово изменение на Регламент 171. Този текст разрешава, от 26 септември, "маневри, инициирани от системата" (SIM) по магистралите.
Разрешението изключва градската среда. По-сложни функции на FSD, като например шофиране по улици, разпознаване на светофари или автоматично паркиране, засега са забранени .
Освен това, на магистралата, не може да се говори за дрямка на шофьора. Ще трябва да държи очите си отворени, а ръцете си в обсега на волана - например върху бедрата. Прочутото "шофиране със свободни ръце" остава частично.
Влизането в сила на това ново правило не засяга само Европейския съюз: то се прилага за всички държави, които спазват стандартите на ИКЕ на ООН, като например Япония и Южна Корея. Всяка държава членка все още може да подаде възражение до септември, но експертите изчисляват, че има 95% вероятност изменението да бъде приложено в рамките на крайния срок.
Това решение би могло да сложи край на нарастващото разочарование на европейските собственици на Tesla, които бяха платили скъпо за активиране на FSD, без да могат да се възползват пълноценно от него (7500 евро в Западна Европа).
Видеоклипове, разпространяващи се в социалните мрежи, показват успешни тестове за автономно шофиране по улиците на Амстердам, което доказва, че системата изглежда технически готова. Миналата седмица Tesla официално демонстрира своята технология в Париж, близо до Триумфалната арка.
Въпреки това, Tesla все още не е потвърдила официално, че ще активира FSD в Европа на 26 септември 2025 г. Компанията може да реши да изчака по-глобално внедряване или по-широко премахване на регулаторните ограничения, преди да предприеме тази крачка. За Европа обаче този регламент е голяма крачка напред, тъй като Старият континент изостава от Китай и САЩ по този въпрос.