Китайските производители на автомобили се превръщат в основни играчи на световния пазар. И докато Европа още разследва субсидиите за китайски производители на електрически коли, американците слагат мита, но и са готови и на други санкции.

Най-далеч стига Шерод Браун, американски сенатор от Охайо, който предложи радикални мерки.

"Призовавам за пълна забрана на китайските електрически превозни средства! Не ме интересува каква кола карате. Всичко, което искам, е тези коли да се правят в Америка от американски работници. Ние правим и караме най-добрите коли в света. Китайците често мамят, когато продават неща на тази страна. Това не са равни условия. Всички сме виждали какво "китайската измама" причини на нашата икономика през годините", убуден е сенатор Браун.

По-рано през годината президентът на САЩ Джо Байдън говори по тази тема: "Наредих на моята администрация да предприеме безпрецедентни стъпки за справяне с рисковете за националната сигурност от автомобили, които включват технология от Китай и други страни."

Един автомобил може да свърже "голямо количество сензорни данни за шофьори и пътници и има опасения, че камерите в автомобила могат да се използват за редовно "записване на подробна информация за инфраструктурата на Америка".