България продължава процентно да е с най-голям ръст в продажбите на нови автомобили в ЕС след първото тримесечие на годината, соча данните на АСЕА (Европейската асоциация на автомобилните производители). От началото на годината от 1 април у нас са пласирани 11 528 нови возила (средно по 127 на ден) срещу 7853 през същия период на миналата година, което прави 46,8 процента повече.

След България по процентен ръст се нарежда Хърватия с едва 13,6% ръст или 15 432 продажби през първите 3 месеца.

Само през март у нас ръстът е 29,2 процента - 3944 продадени нови коли срещу 3053 през март 2023-а.

Интересът към новите електрически автомобили в България, а и в Европа, намалява. До 1 април са продадени 411 коли на ток, докато през миналата година са били 474 (минус 13,3 процента). Плъгин хибридите са с огромен ръст от 171,4%, но като абсолютна бройка са малко - 133 спрямо 49 през 2023-а. Нормалните хибриди са с 58,9 процента повече (224 спрямо 141). Почти еднакъв е ръстът при бензиновите и дизеловите нови автомобили. Бензиновите са 51,5 процента отгоре, а дизеловите с 45,2%.

Великденските празници са повлияли отрицателно на продажбите през миналия месец на повечето пазари в ЕС, включително четирите най-големи: Германия (-6,2%), Испания (-4,7%), Италия (-3,7%) и Франция (-1,5%).

За първото тримесечие на годината регистрациите на автомобили са се увеличили с 4,4%, достигайки близо 2,8 милиона броя. Основните пазари В ЕС отбелязаха солиден ръст от януари до март, като Италия и Франция записаха по 5,7% увеличение, следвани от Германия (+4,2%) и Испания (+3,1%).

В сравнени е с миналия март се наблюдава промяна в състава на автомобилния пазар. Чисто електрическите автомобили с акумулаторни батерии паднаха до 13% дял от миналогодишните 13,9%, докато хибридно-електрическите са 29% от 24,4%. Комбинираните коли с бензин и дизел заеха по-малко от половината пазар (47,8%, от 51,8%).