BMW Isetta е струвал колкото 7 средни месечни заплати в Западна Германия
След Втората световна война Германия е разделена на две части - Западна и Източна. Идването на власт на първия демократично избран канцлер Конрад Аденауер през 1949 г. отваря нова страница в историята на ФРГ. Започва икономическа реформа, която през 50-те години на миналия век превръща опустошената страна в истинско икономическо чудо.
Тогава BMW успява да събере 5 милиона марки, за да стартира собствено производство на мотоциклети, чийто успех в продажбите е основа за възобновяване на производството на автомобили. Още през 1951 г. с представянето на модела BMW 501 компанията се завръща на автомобилния пазар със стил. “Бароковият ангел”, както е наричан елегантният автомобил, превъзхожда всички конкуренти в Германия не само по външен вид, но и по цена - 15 150 германски марки.
За сравнение, средностатистическият немски работник е носел вкъщи месечен доход от само 350 марки. Така че
твърде малко хора са можели да си купят елегантната лимузина,
която не може да донесе желаната печалба за BMW.
Германската икономика е нараствала все по-интензивно от месец на месец, а паралелно с нея и заплатите на работниците. Пазарната ситуация е предсказвала, че купувачите ще задоволят желанието си за индивидуална мобилност с мотопеди, скутери или мотоциклети само за кратко време. Всички са мечтали за покрив над главите си на четири колела, който да ги предпазва от слънцето и дъжда и да им позволява да се наслаждават на почивката си без никакви препятствия. Какво би могла да предложи BMW тогава?
Баварската компания отчаяно се нуждаела от доходоносен вариант за разширяване на моделната си гама. Спасителната идея тогава дошла от Италия. Италианският производител Isomoto представил на публиката в Торино необичайно возило, наречено Isetta. На пръв поглед превозното средство с овалната си каросерия наподобява яйце на колела, а публиката била изненадана от дизайна на предните врати, невиждан досега в автомобилната индустрия. Isetta се задвижва от едноцилиндров двутактов двигател с работен обем 236 куб. см, чиято мощност се предава чрез верига. С тези дизайнерски характеристики Isetta всъщност
наподобявала мотоциклет с покрив
Популярното наименование за тази категория превозни средства - Motocoupe, датира от това време.

Швейцарският дилър на BMW CA Drenowatz вижда за първи път Isetta на автомобилното изложение в Женева същата година. Педантичният швейцарец е изненадан от това малко чудо на колела. Далновидният г-н Дреновац разпознава потенциала на масовия пазар, на който Isetta може да донесе на баварците толкова отчаяно желаната популярност. Той спешно докладва наблюденията си в Мюнхен, откъдето изпращат главния инженер Еберхард Волф, за да осъществи първоначален контакт с Ренцо Риволта. Естествено, Риволта е силно заинтересован от едно сътрудничество с германците, особено като се има предвид фактът, че преживява истинско фиаско в Италия. В допълнение към лиценза той дори предлага за продажба комплектни инструменти за пресоване на каросерията. Isomoto любезно отстъпва правата и името на колата на BMW за 50 милиона лири, като освен това получава и бонус от 2 процента от продажната цена на всеки продаден екземпляр.

От BMW не се задоволяват с директно копиране на италианския оригинал. Те искат технически да модернизират Isetta. Инженерите на BMW, независимо от факта, че това е евтин продукт,
искат колата да има максимална пасивна и активна безопасност,
оптимално натоварване на осите и комфорт при шофиране. Сменят и двигателя. BMW инсталираха четиритактов двуцилиндров агрегат от мотоциклет BMW R 25/2, който от работен обем 247 куб. см произвеждаше респектиращите 12 к.с. при 5800 об./мин. Мощността се предава чрез четиристепенна скоростна кутия.

На Isetta е била необходима
цяла вечност от 30 секунди, за да достигне максимална скорост от 85 км/ч
“Яйцето” лесно изкачва наклони до 32 процента, което BMW потвърди с рекламно каране през 16 алпийски прохода на разстояние от 967 км, които Isetta измина без спиране със средна скорост от 45 км/ч! Крайното тегло на автомобила с пълен резервоар е само 360 кг. На 5 март 1955 г. BMW най-накрая представи най-новия си продукт пред пресата, с който тръгна да завладява пазара.

Най-важното предимство на Isetta е цената - само 2580 германски марки. Един немски работник носеше вкъщи около 90 марки на седмица, застраховката на автомобила струвала 95 марки, а годишният данък беше само 44 марки. BMW дори споменава специално данъчната категория в рекламата си, посочвайки, че за градския дакел ще плащате по-висок годишен данък, отколкото за Isetta! За сравнение, VW Beetle Standard по това време струва 3950 марки.
На 20 ноември 1955 г. от производствената линия слиза 10 000-ната Isetta. Месец по-късно BMW представя 300 Standard с 300 куб. см и 13 к.с. През първата година BMW произвежда общо 11 200 Isetta, но въпреки еуфорията всеки автомобил все пак реализира загуба от около 65 марки. Едва година по-късно компанията регистрира положителен баланс. През есента на 1956 г. Isetta е представена и в експортна версия, която веднага е разпознаваема по предната си броня по цялата ширина и големите плъзгащи се прозорци отстрани. Подобрени са и няколко технически детайла на шасито и окачването.

BMW прекратява производството през 1962 г. и дотогава са продадени 161 728 бройки. BMW Isetta е изпълнила успешната си мисия и се е превърнала в траен символ на германското икономическо чудо.
Преди две години в Европа се появи и съвременният вариант на “яйцето” - модерният електрически Microlino, който обаче няма същия успех, защото цената му е около 18 000 евро.