Дръжките на вратите на Tesla са имитирани от още няколко известни марки автомобили, но германската федерална транспортна агенция KBA предупреждава, че аеродинамичните дръжки усложняват спасяването в случай на катастрофа.

След като двама тийнейджъри загинаха в горяща Tesla, след като спасителите не можаха да отворят вратите, в Нидерландия и Германия започнаха да обсъждат дали да се забранят въпросните прибиращите се дръжки във вратите на колите.

Системата за отваряне на вратата работи електронно и разчита на захранване от батерията. Ако въздушната възглавница се отвори, вратите трябва да се отключат автоматично. Tesla признава в ръководствата си, че не винаги е възможно да се отвори вратата "в зависимост от вида на инцидента". При спешни случаи пътниците трябва да ги отключат ръчно, което не винаги е лесно. Вратата може да се отваря само електронно отвън. Ако вратите са заключени и няма ток, има само един вариант - да се счупят прозорците.

Други производители на автомобили като Mercedes, Hyundai и Land Rover са копирали дизайна на вратите на Tesla, което също тревожи германския транспортен орган. Някои разчитат на механично решение, докато BMW и Mercedes използват същата технология като Tesla - с електричество. Европейската централа на Tesla се намира в Нидерландия, където моделите се тестват и одобряват от местните транспортни власти. Тяхното одобрение е валидно в целия ЕС.