Американският гигант "Амазон" планира да затвори бизнеса си с търговия на дребно в Китай, очевидно признание, че е загубил битката с местните конкуренти в е-търговията като "Алибаба", предаде bulgarian.cri.cn.

Американската компания ще запази другите си операции в Китай като Amazon Web Services, електронните книги Kindle и трансграничните екипи, които помагат за транспорта на стоки от китайските търговци към клиентите зад граница, се казва в репортаж на Блумбърг Нюз, който цитира анонимни източници запознати с плана.

Въпреки че доминира в САЩ и някои други пазари, "Амазон" трудно удържаше на конкуренцията в Китай в лицето на гиганти като Alibaba и JD.com, които се радват на огромна популярност на местния пазар.

Новината идва въпреки скорошните инвестиции на компанията в логистика в Китай и придобиването на китайската платформа за онлайн книги Joyo.

Говорител на Amazon не потвърди директно новината за изтеглянето от пазара, но каза, че компанията ще се фокусира повече върху трансграничните продажби.