След четири години развойна работа BMW подготвя серийното производство на кросоувъра на водород iX5 Hydrogen. BMW iX5 Hydrogen, разработен на базата на актуалното BMW X5, за пръв път е представено като концепция пред 4 г, на миналата година на иложението в Мюнхен първите прототипи вече можеха да бъдат тествани на пътя, като бяха използвани за трансфер на гостите.

Максималната мощност на цялостното задвижване на BMW iX5 Hydrogen е 401 к.с. Електрическа постоянна мощност на системата от горивни клетки е 170 к.с. Максимална мощност на батерията (Li-Ion технология) е 231 к.с. Вместимост на резервоара за водород е 6 кг водород (газообразен). Ускорението на водородния джип от 0 до 100 км/ч става за под 6 секунди. Максимална скорост е над 180 км/ч Среден разход на водород според WLTP: 1,19 кг/100 км, а пробегът 504 км.

Газообразният водород, необходим за захранване на горивната клетка, се съхранява в два резервоара с налягане от 700 бара, изработени от карбонов композит (CFRP). Те побират общо шест килограма водород, с който BMW iX5 Hydrogen може да постигне пробег от 504 км в WLTP цикъл. Пълненето на резервоарите за водород отнема само три до четири минути, така че BMW iX5 Hydrogen доставя типично за BMW удоволствие от шофирането само с няколко кратки спирания, дори при пътувания на големи разстояния.

Химическата реакция между газообразния водород от резервоарите и кислорода от околния въздух протича в горивната клетка. Равномерното захранване на мембраната в горивната клетка с двете среди е от решаващо значение за високата ефективност на задвижването. В допълнение към технологичните аналогии на двигателя с вътрешно горене, като междинни охладители, въздушни филтри, контролни блокове и сензори, BMW Group разработва и специални водородни компоненти за новата система с горивни клетки. Те включват например високооборотен компресор с турбина или високоволтова помпа за охладителна течност. BMW получава отделните горивни клетки от Toyota.

Въз основа на отделните клетки, системите с горивни клетки се произвеждат в две основни стъпки. Първо, отделните горивни клетки се подреждат, за да образуват така наречения Stack горивни клетки. В следващата стъпка всички останали компоненти се сглобяват, за да образуват цялостна система с горивни клетки.

